2 keer een boete voor een zelfde parkeerfout op 1 dag

jackal
Topic Starter
Berichten: 1

2 keer een boete voor een zelfde parkeerfout op 1 dag

#1 , 24 jun 2015 16:43

Beste,

Ik heb recent bij mij in de straat een boete gekregen zonder dat ik staande gehouden werd voor het feit dat mijn auto met 2 wielen op de stoep stond voor mijn eigen deur.
Meestal doe ik dit als ik aan het laden en lossen en soms vergeet ik de auto snel weg te halen.
In ieder geval heb ik nu dus 2 boetes binnen voor het zelfde vergrijp op dezelfde dag.
1 boete is van 9h en de ander van 11h.

Dit zou toch niet mogelijk moeten zijn of heb ik het verkeerd?
Sterker nog ik heb inmiddels ook een andere boete binnen voor het zelfde vergrijp een paar dagen eerder in dezelfde week.


Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 24 jun 2015 16:49

Was u intussen al verplaatst of gaat het om één langdurige overtreding?

Franciscus
Berichten: 38600

#3 , 24 jun 2015 16:49

Op trottoir parkeren met twee wielen is niet toegelaten ....
Wie zegt dat u zich niet verplaatst hebt .... u zal dat moeten bewijzen.
U mag daar gewoon niet staan.
Is dat geen recidivisme?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 24 jun 2015 17:42

Allez, die inbreuk wordt op sommige plaatsten dan tenminste toch geverbaliseerd. :D


We gaan dat dubbel schrijven met politie en GAS-ambtenaren zelfs nog vaker zien gebeuren in de toekomst.


Je kan geen 2x bestraft worden voor éénzelfde inbreuk.
De inbreuk moet dan wel onverkort, ononderbroken verder (kunnen) duren.

Bewijslast is eigenlijk geen probleem:
Ook de PVs bewijzen niet dat er 2 (aparte) inbreuken begaan werden - er staat toch nergens "opnieuw" of "weer" of iets van die strekking in het PV ?
Enkel dat de inbreuk geverbaliseerd werd om 9 en nadien (vermoedelijk andere vaststeller ?) om 11


Als je weg gereden bent, en het gaat om dezelfde verbalisant, zou je wel eens een probleem kunnen hebben ...

BW123
Berichten: 42

#5 , 30 jul 2015 16:28

Ik heb ooit een boete 2x gehad voor 1 parkeerovertreding, door 2 verschillende agenten en 2 uur verschil. De 2e boete werd kwijtgescholden omdat het dezelfde overtreding betrof.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”