overdreven snelheid

jan frotsz
Topic Starter
Berichten: 1

overdreven snelheid

#1 , 23 jun 2015 16:20

ik ben in nederland geflitst met 149 KM/U WAAR IK MAAR 100 MOCHT. De boete is navenant. 500 euro. Wat zijn de stappen die genomen kunnen worden bij het niet betalen ervan. Welke wettelijke macht hebben zij om mij te dwingen mijn schuld te vereffenen. ik heb de centen niet om te betalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fieke0509
Berichten: 188

#2 , 23 jun 2015 16:24

Als je de centen niet had, dan had je twee keer moeten nadenken vooraleer je zulk onverantwoord gedrag ging vertonen.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jun 2015 16:28

Het risico van inbeslagname van uw voertuig als u zich in Nederland begeeft (en als ik me niet vergis hoeft u niet noodzakelijk eigenaar te zijn van dat voertuig).

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 23 jun 2015 16:37

Het bedrag zal nog navenanter worden als u niet meteen betaalt..

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 23 jun 2015 19:08

En neem maar aan dat in NL toezicht wordt gehouden.
Een medewerker van een Nederlandse- Belgische aankoopvereniging had ook een zware voet.
Op een bepaald moment was hij met enkele leden onderweg naar HQ van de organisatie. Plots anonieme wagen achter hen.... langs de kant ... mocht ineens enkele openstaande boetes betalen - zowel op nummerplaat als op zijn naam.
Trouwens GDW in België kan vonnis ook uitvoeren... indien u in NL bent en RB wordt ingetrokken bent u het ook kwijt en mag u daar geen meter meer rijden... kans bestaat dat voertuig wordt ingehouden.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”