alcoholcontrole tijdens mijn voorwaardelijke straf

jacquemijn87
Topic Starter
Berichten: 3

alcoholcontrole tijdens mijn voorwaardelijke straf

#1 , 23 jun 2015 13:19

Ik ben enkele weken geleden tegen gehouden bij een alcoholcontrole ,
resultaat was 0,42mg/l ; Met als gevolg rijbewijs 6 uur kwijt .
Nu meestal word dit met een minnelijke schikking afgehandeld dacht ik .
Het probleem is dat ik 4 jaar geleden ook bij een controle mijn rijbewijs heb moeten inleveren , 1 week was dat toen .
Toen ben ik een jaar nadien moeten voorkomen en kreeg ik als uitspraak een geldboete met een deel voorwaardelijk.
Dit was 3 jaar voorwaardelijk en dit loop dus pas af in september ..
Nu mijn vraag is of dit voorwaardelijk er enkel bij komt als ik zou moeten voorkomen of is dit nu al het geval ?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 24 jun 2015 00:31

Kan zelfs met onmiddellijke inning afgehandeld worden (400 EUR)
Maar als ze het nakijken , hang je ...

Was dat ook alcohol ?

http://www.mobilit.belgium.be/nl/wegver ... t/alcohol/" onclick="window.open(this.href);return false;

jacquemijn87
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 24 jun 2015 10:52

Jeps 4 jaar geleden ook bij een alcohol controle.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 24 jun 2015 14:52

Als iemand z'n oog er op valt , hang je ...
Als je een overschrijvingsformulier binnenkrijgt: asap betalen


Je gaat zo te zien dan ook nog onder nieuwe regeling voor recidive (herhaling) vallen ....

Van belang hier is datum van het vonnis dat uiteindelijk "in kracht van gewijsde" gegaan is
daar drie jaar bij is de recidive termijn

de datum van de volgende overtreding
en de promille de vorige keer ...

http://wegcode.be/wetteksten/secties/we ... /460-t4hs5" onclick="window.open(this.href);return false;

jacquemijn87
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 24 jun 2015 16:35

Ok , bedankt voor de info.
Nu maar hopen op een minnelijke schikking ..

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 jun 2015 15:12

Ik hoop het tegendeel, eigenlijk. Voor de veiligheid van alle andere weggebruikers... Je kan al eens een foutje begaan, maar jij bent echt hardleers...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Tybo
Berichten: 145

#7 , 30 jun 2015 19:56

Kan zelfs met onmiddellijke inning afgehandeld worden (400 EUR)
Niet meer ... tenzij je niet woonachtig bent in B of je geen vast adres meer hebt in B ...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 01 jul 2015 11:49

Sinds wanneer niet meer ?

http://www.wegcode.be/actueel/2066-de-o ... imaliseerd" onclick="window.open(this.href);return false;

Is een jaar geleden "geoptimaliseerd" lees : gemakkelijker geworden om te cashen, zonder enig positief effect op verkeersveiligheid

Parketten kunnen zelfs minnelijke schikkingen voorstellen voor zware intoxicatie (tot ongeveer 1,5 promille) die voordien voor de rechter kwamen en daar vaak een verval van het recht tot sturen opleverden.
Opnieuw een achteruitgang van de verkeersveiligheid in ruil voor de snelle cash

Tybo
Berichten: 145

#9 , 04 jul 2015 21:25

Is /was moeilijk om recedivisten te detecteren ...
Iemand die al verschillende keren 'tegen de lamp' was gelopen (gereden) en die bvb al n omvangrijk strafblad had (verkeersgerelateerd) kon plots de 'dans' omspringen ...
Sedert wanneer dit alles in voege is getreden herinner ik mij niet juist niet meer maar het is rond de jaarwisseling dacht ik ...
Bestuurders, woonachtig in B, die krijgen (m.u.v degenen die in aanmerking komen voor een evt OI zoals voorheen bepaald) thans terug een PV ipv een OI

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 06 jul 2015 19:22

Begin januari is de discriminerende OI / 450 euro ingevoerd voor 4de graads overtredingen door niet-binnenlandse bestuurders - binnenlandse bestuurders worden veel zwaarder gestraft.
Is /was moeilijk om recedivisten te detecteren ...
Iemand die al verschillende keren 'tegen de lamp' was gelopen (gereden) en die bvb al n omvangrijk strafblad had (verkeersgerelateerd) kon plots de 'dans' omspringen
Dat was precies een punt van kritiek op de versoepeling "optimalisering" van de OI / MS zoals boven vermeld ...

Waarom denk je dat men volop bezig is om MS bij op het strafblad te gaan plaatsen :?:

Niet voor de paar sjoemelaars die verkeersborden leveren .... :lol:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”