parkeerverbod en verhoogde berm

LeenW
Berichten: 12828

Re: parkeerverbod en verhoogde berm

#16 , 23 jun 2015 15:45

En die noemen het dus wel parkeren :wink:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#17 , 23 jun 2015 16:09

Waarom staan daar überhaupt die verbodsborden, aangezien je op die verhoogde bermen toch niet mag parkeren?
Omdat veel wegbeheerders graag overbodige borden plaatsen, die voor de rest geen enkele bijkomende waarde hebben. Maar dit geeft u uiteraard geen extra rechten.
En waarom ik niet "parkeren" gebruik? Stilstaan => de tijd nodig voor het laten in- en uitstappen van personen. Ik begeleid een kind van anderhalf jaar vanop de stoep tot binnen in de creche. Dit is uiteraard kwestie van interpretatie.
Nope, dit is parkeren. Om te spreken over stilstaan, zou u uw kind moeten laten uitstappen, dan ter plaatse laten wachten tot u uw wagen ergens heeft kunnen parkeren (waar het wel mag), en dan terugkomen om uw kind te begeleiden. Een techniek die ik enkel zou aanraden bij bejaarden die slecht te been zijn, maar goed van geest.

Franciscus
Berichten: 38596

#18 , 23 jun 2015 19:28

En omdat bestuurders de regelgeving niet kennen - in een mijn bekend klein woonerf met een 6 aangegeven parkeerplaatsen staan er meestal 12 tot 29 wagens in overtreding...
Wat het antwoord dan is...hier staat toch geen parkeerverbod.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#19 , 23 jun 2015 22:18

En omdat bestuurders de regelgeving niet kennen - in een mijn bekend klein woonerf met een 6 aangegeven parkeerplaatsen staan er meestal 12 tot 29 wagens in overtreding...
Wat het antwoord dan is...hier staat toch geen parkeerverbod.
Het overaanbod aan verkeersborden zorgt ervoor dat men de regels niet meer kent. Waarschijnlijk kan de helft van de borden verwijderd worden, zonder dat dit ook maar iets verandert aan de situatie, behalve dan dat men plots meent "er staat geen bord, dus het mag wel".

Franciscus
Berichten: 38596

#20 , 23 jun 2015 23:44

Waar ik het overigs ook mee eens ben.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#21 , 24 jun 2015 00:34

Waarom staan daar überhaupt die verbodsborden, aangezien je op die verhoogde bermen toch niet mag parkeren?
De plaatsing er van is idd verboden ...

Staan er nog van toen dit nog buiten de BBK was waarschijnlijk ?

En waarom ik niet "parkeren" gebruik? Stilstaan => de tijd nodig voor het laten in- en uitstappen van personen. Ik begeleid een kind van anderhalf jaar vanop de stoep tot binnen in de creche. Dit is uiteraard kwestie van interpretatie.
Neen, da's gewoon parkeren.
Of anders gezegd: de interpretatie voor de rechtbank is "parkeren" ....

Franciscus
Berichten: 38596

#22 , 26 jun 2015 23:04

U kan natuurlijk de vier richtingaanwijzers aanzetten en koffer laten open staan om te benadrukken dat u er aan het laden en lossen bent.......
Ook iets dat men dan doet in zo'n geval

En daarna zeer verontwaardig zijn ...want ik heb het toch goed aangegeven en heeft de politie nu niets anders te doen.
Wel dat hadden ze kunnen doen als u niet in overtreding had gestaan.

king nero
Topic Starter
Berichten: 45

#23 , 27 jun 2015 22:48

Ik denk dat ondertussen reeds duidelijk is gemaakt dat het antwoord op mijn oorspronkelijke vraag " neen, geen alternatieven" is. Waarvoor dank aan alle deelnemers aan deze thread.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”