Tijdelijk verkeersbord C3 (verboden voor alle voertuigen)

3.6rs
Topic Starter
Berichten: 2

Tijdelijk verkeersbord C3 (verboden voor alle voertuigen)

#1 , 18 jun 2015 21:09

Wij hebben een zaak (garage-depannage) met een in- en uitrit en daarnaast een woning met garage-inrit aan de straatkant en dit alles rechtover een parochieschool.
Een gedeelte van onze straat (50 m links en 50 m rechts van onze woning) wordt volgende week vrijdag van 15u tot 21u afgesloten met twee tijdelijke verkeersborden C3 (verboden voor elk voertuig). Dit voor een schoolfeest.
Mijn zaak is open tot 20u. Ik heb ook een depannagedienst met vrachtwagen. Mag ik, mijn echtgenote en kinderen als bewoners en mijn klanten deze borden voorbijrijden, weliswaar met oog voor de veiligheid van voetgangers, zonder beboet te worden ?
Dank voor een antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 18 jun 2015 21:38

Neen.

Tenzij er een uitzondering voor plaatselijk verkeer voorzien wordt bij de borden.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 18 jun 2015 23:19

En dringend eens met gemeente gaan praten ... gezien u hier verlies lijdt als zelfstandige door het privatiseren van de openbare weg.
In een aantal gevallen voorziet de gemeente wel een uitzondering voor firma's. Speciaal doorgangsbewijs.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 19 jun 2015 00:02

Dat is dan kinky : er bestaan geen "speciale doorgangsbewijzen" die een uitzondering op een C3 (of ander verbodsbord) kunnen opleveren.

De laatste trend is een onderbord "uitgezonderd vergunningshouders"
Maar ook dat is balanceren op een slappe koord: dergelijke uitzondering is nergens voorzien in de verkeerswetgeving ... noch verboden.
Het leidt wel tot een volledig arbitrair toekennen van dergelijke doorgangsbewijzen - zoals o.a. in Lier gebeurt.

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 19 jun 2015 00:34

Niet alleen daar ook hier ...daarom dat ik het aanhaalde.
Hier liet zelfs de verantwoordelijke van de openbare markten toe dat een supermarkt gelegen in de zone van een tijdelijke verplaatste markt ( wegens werken) klanten liet rijden over de markt met auto's en vrachtwagens en ook terug buiten.
Resultaat twee aanrijdingen met kramen die wel reglementair waren opgesteld.
Politie heeft toen wel PV's opgesteld maar is niet gevallen over de totale onwettelijkheid van die toelatingen.
Trouwens in de college en gemeenteraadsbeslissingen stond daar niets van in en in het gemeentelijk politiereglement is trouwens met uitzondering van marktvoertuigen bij begin en einde geen ander voertuigenverkeer dus ook geen fietsers toegelaten.
(uitzondering : politie BW en ziekenwagens).

3.6rs
Topic Starter
Berichten: 2

#6 , 19 jun 2015 07:08

Een onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" heb ik op de nadars die al langs de kant van de stoep staan niet gezien.
Is het op de gemeente of bij de politie dat ik moet voor meer uitleg of een oplossing ?
En nog iets ; de tijdelijke verkeersborden staan al klaar, maar wij hebben persoonlijk nog geen enkel bericht gekregen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 19 jun 2015 16:29

En nog iets ; de tijdelijke verkeersborden staan al klaar, maar wij hebben persoonlijk nog geen enkel bericht gekregen.
Dat hoeft ook niet.
De borden gelden van wanneer ze geplaatst worden.
De gemeente beslist welke verbodsborden nodig zijn.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”