beschuldigd van krassen op autodeur.

toydsign
Topic Starter
Berichten: 4

beschuldigd van krassen op autodeur.

#1 , 15 jun 2015 17:05

Vandaag vond ik een briefje onder mijn vooruit, op de parkin van een ziekenhuis. Met daarop:
" Ik heb vernomen dat u met de deur van uw wagen tegen mijn auto gezeten hebt. gelieve mij te contacteren op het nummer *** , uw nummerplaat is genoteerd. "

Mijn vriendin en ik vielen compleet uit de lucht. We weten van niks.
We belden naar het nummer en blijkbaar zijn er 2 krassen op haar deur. Ze concludeert dat dit van ons zou moeten zijn bij het openen van de autodeur. ( volgens haar stonden we hel dicht geparkeerd, dit valt echter goed mee, welliswaar wat dichter naar de ene kant dan de ander, maar totaal niet vlak tegen de andere parkeerplaats.
Wij weten helemaal van niks, en 2 krassen zou je echt wel moeten horen als ik er tegen zat. Wij zijn 100% zeker dat we hier niks mee te maken hebben.

Straks zal ze terugbellen. Wat is het beste om nu te doen?

Groeten, Sam

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 15 jun 2015 17:08

"Ik heb vernomen" waren er dan getuigen?

Ze kan veel concluderen, dat maakt het niet bewijsbaar.

toydsign
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 15 jun 2015 17:13

Uit het telefoongesprek blijkt van niet, of ze zou iemand moeten laten vals getuigen, daar het helemaal niet gebeurd is.

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#4 , 15 jun 2015 17:16

Staalhard ontkennen, natuurlijk. Kan van 'iedereen' zijn.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 jun 2015 19:46

Normaal zou aan u deur een beetje verf moeten zijn , even met een loupe nazien .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

toydsign
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 15 jun 2015 20:06

Bedankt voor de reacties.

Aan mijn deur is niks van verf te zien, want ik heb er dan ook niet tegengezeten :-)
Ondertussen een sms gehad dat het wel meevalt en gefixt kan worden.

opgelost dus.

LeenW
Berichten: 12828

#7 , 15 jun 2015 21:01

Ik zou toch nogmaals antwoorden dat u er niets mee te maken had, zodat er achteraf toch niets van komt. In de aard van "Ik ben blij voor u dat te horen, doch wil nogmaals benadrukken dat wij hier niets mee te maken hebben"

Turaki
Berichten: 6870

#8 , 15 jun 2015 21:34

Art 870 GW: "Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert."

"Ik heb vernomen" voldoet hier niet aan, en is dus onvoldoende om u iets ten laste te leggen. Bij verdere communicatie, vraag om bewijs van de beweerde feiten.

lohabra
Berichten: 1015

#9 , 15 jun 2015 22:00

Neigt naar een lasterlijke aantijging .....
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

toydsign
Topic Starter
Berichten: 4

#10 , 18 jun 2015 20:29

Dat is exact wat ik geantwoord heb LeenW :-)

Franciscus
Berichten: 38595

#11 , 18 jun 2015 23:30

Persoonlijk zou ik op zijn minst mijn makelaar in kennis stellen.
En de nodige info overmaken. Dan ben je ingedekt.
Binnen een twee maanden komt er ineens een brief van de verzekering van tegenpartij en dan hebt u wel een probleem.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”