rijwoning... buur met 4 wagens

Matty_Ingrid
Topic Starter
Berichten: 2

rijwoning... buur met 4 wagens

#1 , 15 jun 2015 01:40

Beste,
Wij wonen in een rijwoning en onze nieuwe buur (ook wonende in een rijhuis) heeft een transportbedrijfje en heeft 2 camionetten, nog een kleine camionet en een privé auto. Door de vele auto's is het dikwijls moeilijk om nog een parkeerplek te vinden. Kan dit zomaar ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette
Berichten: 2507

#2 , 15 jun 2015 02:38

Zijn het camionetten van meer dan 3500 ton? want daarvoor is soms een parkeerbeperking. Staan de wagens op de openbare weg of op privé plaatsen?

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 15 jun 2015 06:58

De parkeerplaatsen in uw straat zijn te gebruiken door iedereen. Dus ja, dit kan zomaar.

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 15 jun 2015 07:43

Daar is inderdaad weinig tegen te doen. De auto's staan daar reglementair.

Misschien eens gaan praten met de buur?

Matty_Ingrid
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 15 jun 2015 08:16

Ik dacht het ook dat er niets tegen te doen was.... Maar praten met de buur helpt niet echt. Ze kunnen alleen maar roepen en tieren....

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 15 jun 2015 08:47

Mogelijks is er wel wat aan te doen: indien het bedrijf daar gevestigd is, zijn er soms vestigingsvoorwaarden aan verhuurbedrijven van voertuigen (ik dacht dat dit o.a. in Gent het geval was). Maar veel kans dat dit niet het geval is in jouw gemeente... Verder enkel de 3,5 ton-beperking.

Mariette
Berichten: 2507

#7 , 15 jun 2015 09:06

Het gaat over vier voertuigen, toch geen hele vloot? Sinds wanneer is het aantal voertuigen per gezin beperkt tot 1?

Turaki
Berichten: 6870

#8 , 15 jun 2015 09:08

Het gaat over vier voertuigen, toch geen hele vloot? Sinds wanneer is het aantal voertuigen per gezin beperkt tot 1?
Voor hetzelfde geld komt er een gezin met volwassen kinderen wonen. Ook gemakkelijk 4 wagens, plus deze van eventueel overnachtende liefjes...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 jun 2015 09:19

waar ik woon is er een taxi (ziekenvervoer) daar staan in onze straat ongeveer een 15 tal wagens van dit bedrijf, daar kunnen we niks aan doen, het zijn gewone personen wagens.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo
Berichten: 1488

#10 , 15 jun 2015 09:26

of een rijschool . die parkeren hun wagens ook altijd voor de deur...


kortom niets aan te doen... leren mee leven

Tope
Berichten: 916

#11 , 15 jun 2015 09:55

Heb je al eens contact opgenomen met het wijkteam van jouw woonplaats?
Zij kunnen hierin misschien bemiddelen.
Voor Antwerpen: http://www.politieantwerpen.be/wijkteam" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik woon ook in een rijhuis en in mijn straat hebben velen nu 3 tot 4 auto's, maar er blijft altijd wel een plaats voor mijn bescheiden wagentje.
Dit niet altijd pal voor de deur zoals vroeger, maar daarover zeuren we niet.
Ik zit wel in een luxepositie, want mijn buren roepen en tieren niet.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#12 , 15 jun 2015 12:22

Beste,
Wij wonen in een rijwoning en onze nieuwe buur (ook wonende in een rijhuis) heeft een transportbedrijfje en heeft 2 camionetten, nog een kleine camionet en een privé auto. Door de vele auto's is het dikwijls moeilijk om nog een parkeerplek te vinden. Kan dit zomaar ?
Welke verkeersborden inzake parkeren staan er ?
Eventueel zonale reglementering inzake parkeren ?

Bij Afbeelding mogen bvb geen (lichte) vrachtwagens geparkeerd worden :!:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”