Vervolgactie na aangifte

fietsperikelen
Topic Starter
Berichten: 13

Re: Vervolgactie na aangifte

#16 , 10 jun 2015 21:38

https://www.youtube.com/watch?v=YJKxfVlIY4o" onclick="window.open(this.href);return false; -->hier doel je op het voorbijsteken langs links? ik mag volgens de wet niet anders, een voertuig in beweging mag ik niet rechts inhalen en ik moet een beetje verder sowieso naar de linkerkant van de weg, of bedoelde je het oprijden van de boordsteen? er is geen oprit noch een oversteekplaats voor het fietspad dat ik verplicht word te volgen door gebodsbord D7 en dit tegen de richitng in van het andere verkeer, er is daar namelijk geen fietspad aan de rechterkant van de weg

https://www.youtube.com/watch?v=vhtm6rgwCiE" onclick="window.open(this.href);return false; --> hier doel je uiteraard op het feit dat ik netjes het in mijn richting rechtdoorgaand verkeer voor mij volg waardoor ik plotseling terechtkom op de rijstrook van het tegemoetkomend verkeer, dat was idd effe verschieten ;-) ook dat er links afslaande auto's het kruispunt oprijden vlak voor datzelfde rechtdoorgaand verkeer en daar dan blijven stilstaan was idd even blazen, ben blij dat ik die nog kon ontwijken

https://www.youtube.com/watch?v=yU2pWmFSEPI" onclick="window.open(this.href);return false; --> met die personen op de oversteekplaats bedoelde je uiteraard voornamelijk die fietser op het zebrapad? of had die nu geen voorrang als fietser zoals je een post eerder zelf had aangegeven? of waren het die voetgangers die net hun eerste stappen hadden gezet aan de overkant van de straat en die nog vele meters moesten overbruggen voordat we elkaar zouden ontmoeten? met voorbijsteken had je het over de wagen die van rijstrook was gewisseld om daar linksaf te slaan? want die kan ik moeilijk links gaan inhalen aangezien ik gewoon rechtdoor reed én dus zelf NIET naar links moest én op een andere rijstrook rij maar om even duidelijk te zijn, inhalen deed ik dus niet en was ik ook totaal niet van plan

of heb ik iets gemist en heb je andere overtredingen gezien buiten de talrijke die hier begaan worden door de automobilisten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BrechtS
Berichten: 463

#17 , 10 jun 2015 22:39

Filmpje 1: als fietser doe ik dit ook als er genoeg plaats is, wettelijk gezien mag het natuurlijk niet, maar wettelijk gezien mag een fietser ook niet langs links voorbij steken. Maakt het voor fietsers al eens onmogelijk. Maar dus de meeste fietsers doen dit en ik heb er nog nooit een weten tegen gehouden worden, tenzij dan omdat die ergens tegen reed, maar dat is nog iets anders. Verder over dat oversteken, ik zou toch hebben gereden tot aan het zebrapad en daarlangs hebben 'gefietst' (er langs, niet er op) en zo kan er al een pak discussie bespaard worden. Uw manier lijkt me toch niet veilig en begrijpelijk dat automobilisten zich hier op enerveren.

Filmpje 2: typische Vlaamse stedenbouw, nergens een voorziening voor fietsers dus is dat een plek die ik zowizo zou vermijden als fietser... Maar als je die neemt, is het natuurlijk correct voorsorteren veel veiliger dan helemaal rechts te wachten met mogelijks wagens die het totaal verkeerd inschatten dan en zo ongevallen veroorzaken. Moeilijke situatie, maar als fietser zijn er veel wagenmoddellen waarover u kunt kijken en dus kan u zich zo voorbereiden, ook het eens langs rechts gluren van de wagen voor u zou al een overzichtje kunnen opleveren. EDIT: Na herbekijken heb ik dit verkeerd onthouden dat filmpje. Die wagen die links wou af slaan lijkt me in fout gezien die u weg belemmert, verder is het zeer gevaarlijk om die langs links te passeren, want van daar komen ook mogelijks tegenliggers aan. Lijkt me nog te benoemen als het ontwijken van een obstakel (wagen die al half gedraaid stond).

Filmpje 3: het probleem is dat u via het zebrapad gaat terwijl u wel duidelijk en fietspad hebt hier. Dat er andere fietsers staan? Pech gehad, mooi aanschuiven, en u klikpedalen zijn geen excuus (u manier van rijden maakt duidelijk dat u klikpedaldn gebruikt want u stop niet). Dus mooi aanschuiven, wat later kunt ge ze voorbijsteken, maar zoals u het hier hebt gedaan is het allessinds niet wettig en zou u dus beboet kunnen worden. Fietser op zebrapad moet afstappen als ik me niet vergis.

Korte samenvatting: u bent een wielertoerist op een fiets met klikpedalen. In plaats van u aan te passen aan de omgeving, richt u zich op uw eigen verlangens (ongestoord rijden, liefst hoe het u uitkomt, denk maar aan hoe ge ipv het zebrapad iets verder te benutten, ge u kronkelt door de wagens heen en de borduur oprijdt). En u verwijt dat auto's uit plaatsgebrek en gebrek aan voorzieningen, al eens verkeerd staan. U steekt verkeerde dingen uit die gevaarlijke situaties veroorzaken, en verwijt dan automobilisten van zelf verkeerde dingen uit te steken. Lijkt me niet echt verdraagzaamheid. U lapt regels aan u laars vanwege het gebrek aan mogelijkheden en voorzieningen, en als een wagen het doet is het plots een probleem.

PS: ik ben zelf een student en breng veel tijd door op mijn fiets, ik weet dus dat men soms niets anders kan, of in zekere mate overmacht geld, maar wie zegt dat dat in dit geval op dat ene punt niet zo is voor die wagens? Soms is eens veilig doen beter dan offensief snel proberen rijden.
Laatst gewijzigd door BrechtS op 10 jun 2015 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 10 jun 2015 22:49

2/

over doorlopende streep
links kruisen
Links op de rijbaan rijden, i.e. rijden op rijstroken bedoeld voor de tegenliggers
(het stukje bedoeld als doorlopende streep is daar nogal kort om als doorlopende streep te kunnen doorgaan ...)


Wat is dat gekraak ? e-bike ?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#19 , 10 jun 2015 22:56

3/
- over doorlopende streep
- geen voorrang aan overstekende voetgangers
- als ik goed kan zien, rij je ook IN de voorbehouden rijstrook
- (rechts) inhalen van voertuig dat zelf een oversteekplaats nadert (en dit is wél inhalen ... )


Laat me duidelijk zijn:
U bent blijkbaar het soort kamikaze fietser waar ik een stevige hekel heb ...

Je bent Mozes niet ... 't is maar een hint.

Wuyts1991
Berichten: 399

#20 , 10 jun 2015 23:11

of heb ik iets gemist en heb je andere overtredingen gezien buiten de talrijke die hier begaan worden door de automobilisten?
Je bent blijkbaar een held in jezelf goed praten maar laat ik nog een goede raad geven.

In plaats van op internet de held uit te hangen en anderen op hun fouten te wijzen, kijk eens in de spiegel, speel je eigen filmpjes eens af en probeer deze te bekijken met een open en objectieve blik. Wees eerlijk tegen jezelf en je zal hopelijk begrijpen dat ook jij een gevaar bent in het verkeer.

fietsperikelen
Topic Starter
Berichten: 13

#21 , 11 jun 2015 00:08

Aan Brechts, recht uit uit de wegcode geplukt:

LINKS of rechts inhalen?:

Er moet een onderscheid worden gemaakt naargelang de in te halen voertuigen in beweging zijn of niet.
Als de voertuigen die je wilt voorbijrijden in beweging zijn, is er sprake van inhalen.
Inhalen moet altijd langs LINKS gebeuren.

Een stilstaande rij voertuigen, mag je (voorzichtig) voorbijrijden langs rechts (vb. voor een rood licht).
Dit is alleen toegelaten als de voertuigen stilstaan.
Zodra deze terug in beweging komen moet je het voorbijrijden langs rechts onderbreken
en terug invoegen tussen twee rijdende voertuigen of langs LINKS inhalen.

Als je zelf voorkeur geeft aan rechts inhalen is dat helemaal jouw keuze maar weet dat dit dus eigenlijk net NIET mag.
Alhoewel het in de meeste gevallen weldegelijk veiliger is en grappig genoeg voor moto's expliciet toegelaten is op snelwegen aan een matige snelheid.
Twee maten en gewichten is dan het gezegde dat ik zou willen aanhalen in deze. :-)

Zebrapad en fietsen:

Je hebt geen enkele bescherming als fietser op een zebrapad.
Kan je uitgebreid op ditzelfde forum nalezen
http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=18586" onclick="window.open(this.href);return false;

Waarom je dan adviseert om er vlak naast te rijden is me een raadsel?
Verwacht je daar dan wel enige bescherming van ofzo?

Zoals je kan zien staat de auto stil om voetgangers op het zebrapad wat verderop door te laten.
Dit net op het moment dat ik het kruispunt oversteek én het fietspad oprij.
Wat ik dus gewoon wettelijk mag, laat daar nu AUB geen twijfel over bestaan.
Welk ander manoeuvre vind jij veiliger dan dat?
Op jouw advies zou ik tot aan het zebrapad moeten rijden en dan vlak voor de neus van die automobilist én de voetgangers aldaar het fietspad oprijden?

Het vertrekken van op het zebrapad doe ik zeer zelden,
enkel in dit geval om aan te tonen dat het al groen was op het moment dat er nog afslaande auto's voorbij kwamen, noem het gerust dramatiek.
Er waren hier trouwens in de verste velden geen voetgangers te zien.
Fietser die groen hadden plus dodelijke tonnen staal die én waarschijnlijk door donker oranje gereden waren én geen voorrang verleenden daarentegen...

Ook het oversteken van de Rooseveltplaats was met wat dramatiek,
dit vanwege de vele aantal keren dat links voorgesorteerde wagens hier het kruispunt blokkeren voor doorgaand verkeer.
Dit bepaald kruispunt is dan ook al talrijke keren gefilmd en zelfs op televisie geweest om aan te tonen hoe levensgevaarlijk dit kruispunt is.

Had je liever gehad dat ik die wagens alsnog langs de 'juiste' kant voorbij had gereden met alle risico's vandien als ze toch doorreden?
Geef mij maar dan de boete in dit geval, die gaat me minder pijn doen.

Aan Inazuma:

Waar haal ik een auto in voor een oversteekplaats?

Wat is een voorbehouden rijstrook?
Als je daarmee de busstrook bedoelt wist je waarschijnlijk niet dat die ook gebruikt mag worden door fietsers?
Niet dat die strook eigenlijk echt bruikbaar was gezien de grote hoeveelheid (onwettig) geparkeerde wagens.

Je hebt al eerder verwezen naar rakelings passeren en nu naar snelheid (als ik me niet vergis?).
Weet dat deze camera een soort lens heeft dat het beeld vervormt waardoor je waarschijnlijk die indruk krijgt.

Maar neen, ik ben geen heilige.
Dat je een hekel hebt aan kamikazes komt goed van pas in de stad Antwerpen.
Er rijden er hier namelijk duizenden rond.
Zoals ik dus probeer aan te tonen met deze beelden.

Als ik dan de ernst en gewoon het netto aantal overtredingen ga afpunten tov het autoverkeer heb ik er nog wel wat tegoed.
Het verschil is ook dat ik NIET met 1500 kilo staal tegen 50km per uur binnen de bebouwde kom deze truukjes uitvoer.

LeenW
Berichten: 12839

#22 , 11 jun 2015 00:12

Uw rijstijl is m.i. te assertief in een drukke binnenstad. Maar goed, dat was uw vraag natuurlijk niet. Kunt u eens een beeld geven van het probleem dat u aanhaalt in uw allereerste post?

fietsperikelen
Topic Starter
Berichten: 13

#23 , 11 jun 2015 00:20

de initiele post was aangaande 1 specifiek advies:

reeds verschillende maanden maak ik meldingen aan van fout geparkeerde wagens op 1 bepaald punt (voetpad + officieuze parking aan het OZ in Wilrijk)
desondanks het verschaffen van beeldmateriaal ipv enkel tekst is er weinig of geen reactie van de gemeente.
Volgens wat ik heb gevonden in de statuten is de gemeente rechtstreeks verantwoordelijk voor haar infrastructuur (behoudens gewestwegen).

Hoe kan ik de gemeente bewegen om hier meer prioriteit aan te geven?
Blijven zeuren via het internet heeft duidelijk geen zin.

Alavst bedankt,

BrechtS
Berichten: 463

#24 , 11 jun 2015 00:48

Over dat rechts voorbijsteken: is als fietser nog steeds het veiligste in mijn ogen. Ik wist niet dat het wettelijk mocht bij een rij stilstaande wagens. Over dat links voorbijsteken: ik weet dat dit verplicht is, maar probeer maar eens als fietser u tussen 2 wagens te wurmen om dan langs links voorbij te steken. Als het gaat over rijdende wagens: dan is er ofwel een file, maar kan het evengoed zijn dat u sneller rijd dan de limiet. U als fietser tussen een fille wurmen lijkt het me echt niet veilig en bovendien een groot risico omdat de wagens niet geneigd zijn om u zomaar tussen te laten en langs links voorbijsteken dreigt u nog eens tegenliggend verkeer te hebben, en wie zegt dat er genoeg plaats voor is dan? Een fietser die een rij wagens langs links passeert rijdt echt gevaarlijk. Rijdende wagens steek ik langs rechts ook niet voorbij, ik blijf er achter 'hangen' vanwege de onveiligheid van links voorbijsteken. Het enige dat ik langs rechts voorbij steek is een rij stilstaande wagens, en als ze vertrekken voeg ik me in, om de simpele reden dat een rijdende wagen langs rechts voorbij steken niet veilig is want die ziet u niet altijd duidelijk en kans soms eens net iets te dicht tegen de rand beginnen rijden. Maar als fietser links voorbijsteken? Heb ik nog nooit van gehoord dat dat mag, ik dacht dat een fietser altijd rechts moest aanhouden bij het fietsen... En dus bijgevolg niet kon voorbijsteken. Maar blijkbaar volgens u mag een fietser links voorbijsteken.

En over dat zebrapad: omdat de auto's meer geneigd gaan zijn om gewaar te worden dat u wilt oversteken als u ook dit te kennen geeft (u kan u arm wel uitsteken, is niet zichtbaar op dit filmpje). Ik heb nergens iets gezegd van dat u voorrang zou hebben, enkel dat dat de veiligste locatie is. U hebt een auto langs links voorbij gestoken om dan in het midden van de straat te rijden tot u kan afslaan. Alles behalve veilig. Wat wel veilig is: hou u achter die voorliggende auto (als ik mij niet vergis ging hij net doorrijden maar moest hij stoppen omdat u zo nodig moest tussen wurmen), stop aan de rand bij het zebrapad en maak duidelijk dat u wilt oversteken. Door het zebrapad zullen de auto's meer geneigd zijn u door te laten, niet omdat u 'recht' zou hebben op voorrang, maar gewoon omdat u vriendelijk te kennen geeft te willen oversteken dus kunnen ze zo vriendelijk zijn u over te laten. Waarom niet op het zebrapad zelf? Had ik al gezegd, ik denk dat fietsers er al fietsend niet op mogen, enkel als ze afstappen en dus wandelen met de fiets in de hand). Het is niet voor niets dat ze voor voetgangers daar een oversteekplaats voorzien ipv op het midden van het T-punt daar he, omdat het daar veiliger is dan op het T-punt zelf om over te steken. Waarom dan niet gewoon kiezen voor de veilige optie dan?
Nergens zei ik iets van te verwachten bescherming, enkel dat de mentaliteit van de bestuurders meer in u voordeel is als u zich op die manier veilig gedraagt dan dat u als wegpiraat tussen de auto's zoeft en op de locatie te raken. De kans op ongevallen is ook kleiner omdat u nu eenmaal vraagt om overgelaten te worden ipv op te eisen u er tussen te mogen wurmen.

Dat u dingen wilt aankaarten maakt niet uit, een overtreding blijft overtreding. Ookal doet u eht zelden, het feit dat u het dan nog eens filmt zorgt enkel voor het idee dat u het vaker doet. Ook als er geen voetgangers zijn mag u als fietser nog niet over het zebrapad fietsen. Dat is net hetzelfde als een wagen die op een voetpad zou staan waar geen voetgangers komen, mag dus ook niet.

Dat kruispunt is duidelijk levensgevaarlijk, mij lijkt het dat ze ipv dat dambord beter eens rijstroken maken die duidelijk aangeven waar de links afslaande wagens moeten staan en hoe het rechtdoor rijdend verkeer die kans passeren. Langs links is al zeker een slecht idee, ookal is rechts niet veilig, als u langs links rijdt rijdt u tegen de richting in, hebt u het risico tegenliggers tegen te komen (die rechtdoor rijden en dus wat snelheid kunnen maken) en kan u vast zitten door een lange rij wagens die links willen afslaan. Natuurlijk u rijdt er wel vaker waarschijnlijk dus weet meer van welke kansen er zijn en welke risico's. Mij lijkt het nog steeds het veiligst om die afslaande wagens langs rechts te passeren, ookal zal u daar vaart voor moeten minderen om die S-beweging te doen. Mij lijkt het echt niet veilig langs links. Als ik mij niet vergis stonden ze allemaal stil. Er zijn risico's aan het toch correct voorbij rijden, grotendeels door de snelheid waarmee u zelf hen nadert. Maar langs links is zeker niet veiliger, zoals ik al zei, dat is spookrijder, er zou maar eens ene moeten afkomen aan de wettelijke snelheid, dan stond u klem daar, tussen de afslaande wagens en tegenliggers of onder de wielen van een tegenligger.

Veiligheid gaat voor, en dat is een groot nadeel van de klikpedalen-fietsers. Ze kunnen niet veilig stoppen (of moeten al hun voeten losmaken en dat is ook niet niets) en daarom moeten ze al eens ter plekke stunten om recht te blijven. En dan hebben ze vaak al een hogere snelheid en zijn minder geneigd om met hun rem een gevaarlijke situatie te benaderen. U rijdt behoorlijk agressief, want het uitbollen is vaak niet genoeg om de situatie veilig te maken, en u gebruikt bijna alleen uitbollen, behalve natuurlijk voor rode lichten en dergelijke, maar voor wagens en obstakels? Uitbollen. Een hindernis? In plaats van te remmen, schreeuwen dat dit gevaarlijk is terwijl het gevaar vooral in het niet-opletten zit of in een hoge snelheid van de fietser. Bijvoorbeeld u filmpje van die wegvernauwing met dan die kraan erna, sorry, maar mij lijkt die opening ruim voldoende om daar met een normale snelheid voorbij te fietsen.

LeenW
Berichten: 12839

#25 , 11 jun 2015 10:48

de initiele post was aangaande 1 specifiek advies:

reeds verschillende maanden maak ik meldingen aan van fout geparkeerde wagens op 1 bepaald punt (voetpad + officieuze parking aan het OZ in Wilrijk)
desondanks het verschaffen van beeldmateriaal ipv enkel tekst is er weinig of geen reactie van de gemeente.
Volgens wat ik heb gevonden in de statuten is de gemeente rechtstreeks verantwoordelijk voor haar infrastructuur (behoudens gewestwegen).

Hoe kan ik de gemeente bewegen om hier meer prioriteit aan te geven?
Blijven zeuren via het internet heeft duidelijk geen zin.

Alavst bedankt,

Gemeente kan meerdere redenen hebben om hier niets aan te doen
- geen veilig alternatief
- geen budget
- staat in een of ander masterplan 2020
- geen goesting
- ...

Als men er niet mag parkeren en dit is aangeduid, heeft de gemeente haar werk gedaan. Het is aan de politie om erop toe te zien dat dit parkeerverbod wordt toegepast.

Didymus
Berichten: 2061

#26 , 11 jun 2015 11:21

Ook als er geen voetgangers zijn mag u als fietser nog niet over het zebrapad fietsen.
Fout. Zolang je als fietsers geen voetgangers hindert en voorrang geeft aan het dwarsend verkeer is het toegestaan. Het is een weidverbreid misverstand dat fietsers zich niet op een oversteekplaats voor voetgangers mogen begeven. Zie het eerder aangehaalde topic: http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=18586" onclick="window.open(this.href);return false;
"sowieso" schrijf je zo.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#27 , 12 jun 2015 11:41

Aan Brechts, recht uit uit de wegcode geplukt:
Ik weet niet in welke wegcode-boomgaard je plukt, maar de wegcode ziet er ietsjes anders uit ...

Waar haal ik een auto in voor een oversteekplaats?
https://www.youtube.com/watch?v=yU2pWmFSEPI" onclick="window.open(this.href);return false;
00:30 en verder

Maar je hebt gelijk: dat is geen inhalen ...
Maar dan enkel omdat het rechts gebeurt, en het dwaze inhaalverbod uit Art 17.2.5° enkel bij LINKS inhalen geldt
De wetgever heeft die stommiteit nog steeds niet rechtgezet ...


Wat is een voorbehouden rijstrook?
Als je daarmee de busstrook bedoelt wist je waarschijnlijk niet dat die ook gebruikt mag worden door fietsers?
ALS het bord dat de voorbehouden rijstrook aangeeft, voorzien is van het symbool voor een fiets

Art 72.5
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... /258-art72" onclick="window.open(this.href);return false;

In het filmpje is het bord niet te zien, op streetview is er alvast geen aanduiding dat je met de fiets op de rijstrook mag - ik ben er in Vlaanderen nog nergens eentje tegengekomen trouwens, De Lijn is zwaar tegen.

Je hebt al eerder verwezen naar rakelings passeren en nu naar snelheid (als ik me niet vergis?).
Weet dat deze camera een soort lens heeft dat het beeld vervormt waardoor je waarschijnlijk die indruk krijgt.
ik zie ook hoeveel (eerder, hoe weinig) plaats er is
snelheidsindruk adhv hoeveel afstand je aflegt ipv de visuele indruk
ik gebruik overigens al jaren zelf een dashcam

Het gaat aardig vooruit ...

Als ik dan de ernst en gewoon het netto aantal overtredingen ga afpunten tov het autoverkeer heb ik er nog wel wat tegoed.
Met dergelijke instelling, komt het uiteraard nooit goed.
We zijn "goed bezig" want andere doen nog slechter ...

Reality check: de ernst (wettelijke indeling in graden) van de overtredingen en het aantal daarvan, is doorgaans echter hoger bij fietsers.
Ze worden enkel veel minder vaak geverbaliseerd - volledig ten onrechte trouwens.
Ook al is het risico voor anderen lager als deze overtredingen door fietsers begaan worden, het is zeker niet 0.
Letselongevallen bij fietsers ontstaan trouwens in 4% van de gevallen na aanrijdingen met voetgangers.

Om je een idee te geven, er zijn méér letselongevallen tussen fietsers en voetgangers, dan tussen fietsers en (elk apart) bromfietsers, motorfietsen, zware vrachtwagens (!) of bussen ...

http://bivv.be/frontend/files/userfiles ... vallen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
(BIVV 2013)



Autobestuurders die dezelfde inbreuken begaan op dergelijke schaal worden gevolgd, klemgereden, en veroordeeld als onverbeterlijke verkeerscrimineel ...

Didymus
Berichten: 2061

#28 , 12 jun 2015 12:19

ALS het bord dat de voorbehouden rijstrook aangeeft, voorzien is van het symbool voor een fiets

Art 72.5
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... /258-art72" onclick="window.open(this.href);return false;

In het filmpje is het bord niet te zien, op streetview is er alvast geen aanduiding dat je met de fiets op de rijstrook mag - ik ben er in Vlaanderen nog nergens eentje tegengekomen trouwens, De Lijn is zwaar tegen.
Tot uw dienst :wink:

De bron van de N60 is niettemin levensgevaarlijk voor zwakke weggebruikers, maar dat is een ander verhaal.

edit: Eigenlijk moet ik naar deze plek met het bord linken.
"sowieso" schrijf je zo.

Milo72
Berichten: 1016

#29 , 12 jun 2015 15:08

Op dat bord staat enkel de busstrook aangegeven.

Staat die witgeschilderde fiets op de rijbaan ergens in de wegcode ?...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#30 , 12 jun 2015 16:08


Tot uw dienst :wink:

De bron van de N60 is niettemin levensgevaarlijk voor zwakke weggebruikers, maar dat is een ander verhaal.

edit: Eigenlijk moet ik naar deze plek met het bord linken.
Bedankt, heb ik dat ook eens gezien :lol:
Kom zelden - en niet graag, sorry ... - in Gent

Onderste link is OK

Op de eerste link is F17 niet herhaald na kruispunt (doorsteek) Jan Hoetplein

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”