Vervolgactie na aangifte

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Vervolgactie na aangifte

#46 , 14 jun 2015 11:56

heeft misschien iets te maken met de camionette die iets verder staat te lossen en laden bovenop een oversteekplaats?
hierdoor moet ik alsook alle wagens voor én achter mij idd naar links uitwijken om het toch nog ietwat veilig te houden
Tiens ...
Nu is dat gat dan ineens wél te smal om tussen te rijden ?
Op vergelijkbare afstand langsheen voetgangers scheren is echter géén probleem ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fietsperikelen
Topic Starter
Berichten: 13

#47 , 14 jun 2015 16:59

tiens jij vindt de afstand geen issue?
waar hebben we het dan over? :-)

BrechtS
Berichten: 463

#48 , 14 jun 2015 17:30

doorlopende streep overrijden --> alsook de wagen voo rmij maar ook weer naast de kwestie?
heeft misschien iets te maken met de camionette die iets verder staat te lossen en laden bovenop een oversteekplaats?
hierdoor moet ik alsook alle wagens voor én achter mij idd naar links uitwijken om het toch nog ietwat veilig te houden

zelf een overtreding begaan omdat de omstandigheden door andere overtredingen je daartoe dwingen heeft een wettelijke term
ik kan er niet direct opkomen maar ik geloof dat burgemeester BDW ons hierin van dienst kan zijn :-)
Wat ik zie: de wagen die u aanwijst op een verkeersovertreding ontwijkt een obstakel en daarvoor rijden ze traag en dus defensief. U rijdt dubbel zo snel als hen, vlamt op het gevaarlijk punt af. Moest u een wagen zijn, en de politie zag dat, zouden ze u direct doen stoppen. Die wagen voor u reed voorzichtig en traag en die voetgangers waren nog niet aan de oversteekplaats, tegen dat u er bent stonden die er wel. Die camionette stond inderdaad te dicht bij het zebrapad voor zover ik de afstand goed kan inschatten als kleiner dan 5 meter. Anderzijds staat die ook op het kruispunt, wat niet mag. Echter is er daarna een busstrook waar die ook niet mag staan om te laden en lossen, dus waar zou hij dan wel moeten staan?volgens mij wordt dit gedoogd omdat er geen andere praktische mogelijkheid is. Verder nog kan mijn bij de gemeente toch vergunning vragen voor langdurig laden en lossen (zoals bij een verhuis het geval is) met betrekking tot een 'tijdelijk parkeerverbod'. Mij lijkt het dat die mensen in kwestie dan evengoed naar de gemeente zouden kunnen zijn gegaan om te vragen of ze tijdelijk die 'overtreding' mogen begaan voor hun verhuis... Want ik zie hier voor die mensen helemaal geen andere oplossing dan hoe zij het hebben opgelost daar.

Reclame

Redrum
Berichten: 574

#49 , 15 jun 2015 09:50

Voorrang verlenen is 1 ding maar praktisch zijn is een andere
Kijk, hiermee is eigenlijk alles gezegd. Dat is namelijk net identiek het excuus van veel autobestuurders om hun voeten te vegen aan alle regels die hen niet aanstaan.

Jij bent zo hypocriet als de pest. Dat je dan zelf nog het lef hebt om constant over 'twee maten, twee gewichten' te beginnen maakt dat nog flagranter.

We zullen het dus duidelijk stellen: géén vrijgeleide voor maar streng optreden tegen autobestuurders die zich misdragen in het verkeer. Maar ook géén vrijgeleide en even streng optreden tegen fietsers die zich misdragen. Stel de automobilisten aan de kaak, maar dan ook de fietsers. Of zwijg over twee maten en twee gewichten.

De bron van het probleem is vrij eenvoudig: fietsers willen zich nooit aanpassen aan de verkeerssituatie maar altijd kunnen doorvliegen - remmen, voor wat of wie dan ook, is blijkbaar in alle omstandigheden absoluut te mijden- ik was daar vroeger trouwens evenzeer schuldig aan moet ik toegeven. Maar dat is, zeker in het hedendaags stadsverkeer, even groot verkeersterrorisme als dat van 'sterkere' verkeersgebruikers. Wie vaak als voetganger in een stad loopt, weet dat ondertussen maar al te goed. Zelfs andere, voorzichtigere, fietsers zijn hoe langer hoe minder veilig voor hun naar niks kijkende medefietsers.

BrechtS
Berichten: 463

#50 , 15 jun 2015 11:34

Voorrang verlenen is 1 ding maar praktisch zijn is een andere
Kijk, hiermee is eigenlijk alles gezegd. Dat is namelijk net identiek het excuus van veel autobestuurders om hun voeten te vegen aan alle regels die hen niet aanstaan.

Jij bent zo hypocriet als de pest. Dat je dan zelf nog het lef hebt om constant over 'twee maten, twee gewichten' te beginnen maakt dat nog flagranter.

We zullen het dus duidelijk stellen: géén vrijgeleide voor maar streng optreden tegen autobestuurders die zich misdragen in het verkeer. Maar ook géén vrijgeleide en even streng optreden tegen fietsers die zich misdragen. Stel de automobilisten aan de kaak, maar dan ook de fietsers. Of zwijg over twee maten en twee gewichten.

De bron van het probleem is vrij eenvoudig: fietsers willen zich nooit aanpassen aan de verkeerssituatie maar altijd kunnen doorvliegen - remmen, voor wat of wie dan ook, is blijkbaar in alle omstandigheden absoluut te mijden- ik was daar vroeger trouwens evenzeer schuldig aan moet ik toegeven. Maar dat is, zeker in het hedendaags stadsverkeer, even groot verkeersterrorisme als dat van 'sterkere' verkeersgebruikers. Wie vaak als voetganger in een stad loopt, weet dat ondertussen maar al te goed. Zelfs andere, voorzichtigere, fietsers zijn hoe langer hoe minder veilig voor hun naar niks kijkende medefietsers.
Sluit ik me volledig bij aan, maar vergeet dan ook niet te zeggen dat er maar al te veel voetgangers in de stad denken dat ze alleen zijn. Uit het niets tevoorschijn springen van achter wagens om over te steken, of net achter een bocht, allemaal zonder zebrapad, het verwondert me dat die niet vaker omver worden gereden met zulk gedrag. Maar goed, teveel volk in een te klein landje, waarbij de steden vooral zijn voorzien voor een verkeerssituatie van eeuwen geleden. Een mentaliteitswijziging is nodig, maar tijd is geld tegenwoordig...

NLJ235
Berichten: 1

#51 , 03 feb 2016 14:54

Beste fietsperikel

Als u in het volgende filmpje gewoon op het fietspad had blijven rijden, dan had u perfect uw weg kunnen verderzetten zonder enige hinder :-)

https://youtu.be/4u_F8jVEa5Q

Gelieve volgende maal eerst naar uzelf te kijken, alvorens andere bestuurders te bekritiseren. Vaak toont u een video tijdens het spitsuur, waardoor sommige wagens nu eenmaal langer stilstaan op een kruispunt en wat later kunnen afdraaien. Doe uzelf en de automobilisten een plezier en kijk eerst in de spiegel alvorens iedereen zwart te maken op het internet.

De andere weggebruikers danken u

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”