Geldigheid bord zoen & vroem

thalmaray
Topic Starter
Berichten: 1

Geldigheid bord zoen & vroem

#1 , 02 jun 2015 13:41

Ik kreeg een boete voor een onderbord bij het verkeersbord E9a (kort parkeren) - het onderbord lijkt mij echter niet reglementair, spreekt van 15 minuten parkeertijd, werd beboet omdat ik zogezegd de tijd had overschreden, de verbaliserende persoon spreekt van 25 minuten wachttijd, wat totaal vals is. Ik keerde terug naar mijn wagen op de 12 de minuut.
Nu vraag ik mij af of het onderbord reglementair is, moet deze niet zijn opgenomen in het politiereglement van de stad?

Via een dashcam kan ik eventueel bewijzen dat ik minder dan 15 minuten wegbleef gezien de timestamp dit kan aantonen. Is dit een geldig verweermiddel.

Met dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Super0072
Berichten: 81
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jun 2015 14:14

http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... 7-hs2art11

Een bord "15 min" mag dus. Dat staat in de Belgische wegcode, dus het politiereglement van die stad hoeft dit niet te vermelden.

Over de tijd valt te discussieren, maar ik geloof dat er over de legaliteit van dashcams ook valt te discussieren.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 02 jun 2015 14:35

Dashcams zijn volledig legaal hoor. Of er niet mee te foefelen valt, is een andere zaak.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 02 jun 2015 16:59

PV opgesteld door politie ... dan zal u moeten afkomen moet zeer goede argumenten.
http://www.law.kuleuven.be/jura/art/39n3/vannooten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 02 jun 2015 17:37

Aan de rechter om de beelden toe te laten als bewijs of niet.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 02 jun 2015 21:45

Ik kreeg een boete voor een onderbord bij het verkeersbord E9a (kort parkeren) - het onderbord lijkt mij echter niet reglementair, spreekt van 15 minuten parkeertijd,
Dat kan perfect reglementair zijn ...
Het is 1 van d mogelijke onderborden.

70.2.1. Verkeersborden voor parkeer- en stilstandverbod, verkeersborden voor beurtelings parkeren en verkeersborden die het parkeren toelaten of regelen.
3° Verkeersborden die het parkeren toelaten of regelen.
a) Een opschrift kan aanduiden :
* de maximumduur van het toegelaten of voorbehouden parkeren.
vb. - 30 min.
- van 9 tot 12 u


link hieronder
Nu vraag ik mij af of het onderbord reglementair is, moet deze niet zijn opgenomen in het politiereglement van de stad?
Wat staat er op ?

Voor parkeerborden, zijn énkel de in de wegcode voorziene onderborden toegelaten

http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... /253-art70" onclick="window.open(this.href);return false;

Artikel 70. Verkeersborden betreffende het stilstaan en het parkeren

70.1. De verkeersborden betreffende het stilstaan en parkeren worden hierna afgebeeld. Zij mogen alleen worden aangevuld met het symbool of een van de opschriften voorzien voor iedere categorie van verkeersborden.


Alle fantasietjes (zoals kiss & ride , zoen & vroem , A, E , P ) zijn eenvoudigweg verboden :!:

Via een dashcam kan ik eventueel bewijzen dat ik minder dan 15 minuten wegbleef gezien de timestamp dit kan aantonen. Is dit een geldig verweermiddel.
Bijna përfect - alleen kan men de datum van zo'n camera aanpassen.

Staat er iets op dat de dag illustreert ?

BVB:
de flik komt in beeld
radionieuws,
playlist van radiostation kan je opzoeken

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 02 jun 2015 21:46

Foto of plaats via Google Streetview, als die up-2-date is :?:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”