langdurig parkeren voor huis

Meeboo
Topic Starter
Berichten: 1488

langdurig parkeren voor huis

#1 , 01 jun 2015 10:12

zit met volgende vraag

Er staat al ruim 3 weken een auto met nederlandse nummerplaat onaangeroerd voor mijn deur.

Wat zegt de wegcode over langdurig parkeren?

Wat kan ik hier bes mee doen?

eigenaar is mij onbekend.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jun 2015 10:22

Uw wijkagent inlichten om het voertuig eens te laten natrekken. Klinkt als zijnde gedumpt.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 01 jun 2015 11:14

Heb dat zelf al 2 x voorgehad op een kleine parking tegenover mijn deur. De eerste maal stond er gedurende 5 weken een wagen, en een paar weken geleden stond er weer een, nu 4 weken. Even wijkagent gebeld, en nummerplaten doorgegeven. De eerste maal bleek het inderdaad een geseinde wagen te zijn (gestolen), de 2de maal was er blijkbaar niets aan de hand, maar wijkagent heeft wel telefonisch contact gehad met de eigenaar. Bleek niet in de streek te wonen, maar was na een ongeval als voetganger, in het ziekenhuis opgenomen. Ondertussen wel terug thuis, maar kan voorlopig niet meer rijden. Wagen werd 2 dagen later door een kennis opgehaald.

Reclame

artemis
Berichten: 3294

#4 , 01 jun 2015 11:25

Wat zegt de wegcode over langdurig parkeren?
Laat men mij corrigeren maar ik dacht dat zolang het voertuig reglementair geparkeerd staat en het rijvaardig is, het onbeperkt geparkeerd mag blijven staan. Dat heeft de politie mij tenminste gezegd.
In de straat waar ik woon en de straten errond (woonerf in hartje binnenstad) staan regelmatig wagens voor ettelijke weken of maanden geparkeerd.

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 01 jun 2015 13:25

Wat zegt de wegcode over langdurig parkeren?
Laat men mij corrigeren maar ik dacht dat zolang het voertuig reglementair geparkeerd staat en het rijvaardig is, het onbeperkt geparkeerd mag blijven staan. Dat heeft de politie mij tenminste gezegd.
In de straat waar ik woon en de straten errond (woonerf in hartje binnenstad) staan regelmatig wagens voor ettelijke weken of maanden geparkeerd.
Klopt, voor zover het niet gaat over een vrachtwagen (mtm +7.5 ton) of een reclamevoertuig. En er geen andere beperkingen van kracht zijn, uiteraard.

skabalie
Berichten: 178

#6 , 23 jun 2015 22:41

Dankzij de actie van mava105 kan de auto terug gaan waar die moet.
Misschien niet slecht om eens te informeren, ook al mag die daar weken staan.
Mij heeft men verteld dat ieder die iets ziet dat hij niet betrouwd of wantrouwd, mag daarvoor een bevoegd persoon aanspreken.

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 23 jun 2015 23:42

Politie kijkt na of wagen niet gesignaleerd staat als gestolen.
Ook of de nplt niet gekend is wegens niet betalen boeten.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”