Parkeren voor "garagepoort"

Meneer Pieter
Topic Starter
Berichten: 26

Parkeren voor "garagepoort"

#1 , 31 mei 2015 18:35

Ik woon in het centrum van Antwerpen, hoef niet te vertellen dat het niet altijd even makkelijk is om parkeerplaats te vinden. Er zijn behoorlijk veel huizen met een garage, en daar mag je uiteraard niet voor parkeren. Echter zijn er zeker evenveel huizen met een brede voordeur waar mensen zelf wegsleepstickers, verboden parkeren-stickers en nummerplaatstickers op kleven. Rechtsgeldigheid nul vermoed ik ... maar waar kan ik me realistisch aan verwachten?

Sta momenteel geparkeerd voor wat volgens mij een brede voordeur is met een volledige collectie "inrit vrijhouden" stickers er op. Enige toegang tot dat gebouw, ongeveer breed genoeg om een quad in te parkeren, maar dan zal je er wel telkens over heen moeten klimmen om in dat huis te raken. Om het kort te houden: geen inrit/garage dus. Maar hoe gaat de politie te werk als de bewoners zouden klagen? Gaan ze gewoon wegslepen of eerst bekijken of ik al dan niet reglementair geparkeerd sta?

Grts, Pieter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 31 mei 2015 18:39

Kan je een fotootje posten met ook de afmetingen er op posten?

Meneer Pieter
Topic Starter
Berichten: 26

#3 , 31 mei 2015 18:43

Fotootje heb ik niet meteen. Zijn twee identieke deuren (links en rechts) die in het midden samen komen, schat een kleine 1,5m breed. Op één deur zit de bel + postbus.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 31 mei 2015 18:59

via x.maps vbv
link hier eens posten of de straat & nr opgeven.

WP002
Berichten: 1479

#5 , 31 mei 2015 19:07

Voor een poort mag je normaal gezien enkel niet parkeren als het écht een poort is, t.t.z. als er daarachter werkelijk een autostaanplaats is. Bij de stad lachen ze met zoiets niet hoor...

Meneer Pieter
Topic Starter
Berichten: 26

#6 , 31 mei 2015 19:10

https://www.google.be/maps/@51.21347,4. ... vRdBdw!2e0" onclick="window.open(this.href);return false;

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#7 , 31 mei 2015 19:24

Een smart kan daardoor rijden denk ik.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38592

#8 , 31 mei 2015 19:31

Denk het ook dat soort poorten konden gemakkelijk een bakmotorfiets doorgang verlenen.
PS is de ex-gemeente Borgerhout ... die hadden indertijd een belasting op garages EN daar waren gemeenteplannen met die garages aangegeven met een zwarte stip op het plan.
Misschien hebben ze er nog in de Maréestraat.
https://www.google.be/maps/@51.212927,4 ... t6ECwA!2e0" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders bij de verkeerspolitie maar waar die zitten tegenwoordig ...ik heb geen idee maar (mogelijk ook al verhuist naar Noorderlaan)

WP002
Berichten: 1479

#9 , 31 mei 2015 19:34

De weg is gemarkeerd en voor zover ik kan zien is de stoep verlaagd. Alhoewel ik niet denk dat de eigenaar een BMW bezit is dit m.i. een officiële uitrit. Wat Franciscus zegt: het is perfect mogelijk dat de eigenaar een bakfiets, een motor met zijspan, of misschien een geit heeft.

Meneer Pieter
Topic Starter
Berichten: 26

#10 , 31 mei 2015 19:40

Zal me dan morgenochtend eens gaan verzetten als er weer wat plaats op straat is.

eylis
Berichten: 8840

#11 , 31 mei 2015 20:47

Deze "maisons de maîtres" hebben zo'n typische poort die tegelijk ook de deur is. Deze poorten verlenen meestal toegang met een brede overdekte gang naar achtergelegen ateliers of stallen (voor de koetspaarden in de tijd) Je moet dus de ingang vrijlaten, want veel eigenaars rijden hun auto ook echt binnen en zetten die dan bijvoorbeeld achteraan de open gang. Het is echt wel een garagepoort.

chantika
Berichten: 961

#12 , 31 mei 2015 21:43

Is gelukkig geen advocaten bureel, een Accountants. Zijn tuin kan een parking voor het cliënteel zijn.

chantika
Berichten: 961

#13 , 31 mei 2015 21:51

Fotootje heb ik niet meteen. Zijn twee identieke deuren (links en rechts) die in het midden samen komen, schat een kleine 1,5m breed. Op één deur zit de bel + postbus.

Totale breedte van de inrit 210 cm. 7 tegels van 30cm.

giserke
Berichten: 2434

#14 , 31 mei 2015 23:25

Je mag er sowieso niet staan, want er is een gele lijn.
Er kan een andere reden zijn waarom je daar niet mag parkeren.
Vb voor interventiediensten. Omdat de toegang tot het gebouw moet verzekerd zijn.
Een veiligheidskwestie dus.

Ik ken een zelfstandig radioloog die ook iets dergelijks heeft. Achter het gebouw staat zijn praktijk met röntgen machines.
Laatst gewijzigd door giserke op 31 mei 2015 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Berichten: 38592

#15 , 31 mei 2015 23:28

Zal nog een lijn zijn van in de tijd dat Borgerhout voor de annexatie door Antwerpen. :mrgreen:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”