Parkeren voor "garagepoort"

Turaki
Berichten: 6870

Re: Parkeren voor "garagepoort"

#31 , 02 jun 2015 17:34

Maar zolang die lijn er staat, moet je de wegcode respecteren.
Die gele lijn voldoet aan geen enkel artikel in de wegcode, en heeft dus geen enkele betekenis. De enige gele lijnen die de wegcode kent, is degene die bij werken tijdelijke wegmarkering aanduid (wat hier niet het geval is), en de onderbroken lijn die parkeren verbiedt (niet onderbroken, dus ook niet deze). Dus je kan perfect zulke gele lijn negeren, en ondertussen de wegcode respecteren (ook hier wel niet, want dan sta je geparkeerd voor een inrij).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3294

#32 , 02 jun 2015 17:37

Op website van pol Antwerpen komt adres Kievitplein niet meer voor.
Franciscus, navraag bij de Blauwe Lijn heeft zonet uitgewezen dat het secretariaat van de Verkeerspolitie nog steeds op het Kievitplein is (en dat er nog geen plannen zijn dat ze daar weggaan). Interventieploeg zit wél op de Noorderlaan, maar daar moet je als burger niet zijn als je deze mensen nodig hebt ;-)

BrechtS
Berichten: 463

#33 , 02 jun 2015 23:16

Nja, met wegmarkeringen zeker opletten: er was een wegomleiding via onze straat waarbij ze in het wit op de straat haaientanden hadden voorzien, echter wel met een tijdelijk verplaatsbaar plakkaat bij. In mijn ogen moest dat dus geel zijn want het was tijdelijk. Tot jaren erna hebben ze die haaientanden komen herschilderen, na de werken was het plakaat al weg en stond nergens nog de voorrang vermeld, enkel de omgekeerde driehoeken. Blijkbaar zijn die rechtsgeldig zonder plakkaat (mijn vader was het gaan navragen bij een agent) en dat heeft al een paar keer voor problemen gezorgd (gelukkig geen echte accidenten voor zover ik weet). Zo zie je maar, altijd opletten met wegmarkering.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#34 , 02 jun 2015 23:21

Blijkbaar zijn die rechtsgeldig zonder plakkaat (mijn vader was het gaan navragen bij een agent)
Agenten zijn niet altijd de beste bron van informatie over de wegcode (wegpolitie is daar, naar mijn ervaring, wel de uitzondering). Haaientanden zonder bord hebben geen enkele betekenis, en op dat kruispunt is dan wel degelijk de voorrang van rechts geldig.

BrechtS
Berichten: 463

#35 , 03 jun 2015 01:30

Blijkbaar zijn die rechtsgeldig zonder plakkaat (mijn vader was het gaan navragen bij een agent)
Agenten zijn niet altijd de beste bron van informatie over de wegcode (wegpolitie is daar, naar mijn ervaring, wel de uitzondering). Haaientanden zonder bord hebben geen enkele betekenis, en op dat kruispunt is dan wel degelijk de voorrang van rechts geldig.
Raar, er waren meerdere agenten van die dienst die dat bevestigden. Maar goed, intussen hebben ze geleerd ze niet meer te herschilderen dus probleem opgelost.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#36 , 06 jun 2015 11:05

Nja, met wegmarkeringen zeker opletten: er was een wegomleiding via onze straat waarbij ze in het wit op de straat haaientanden hadden voorzien, echter wel met een tijdelijk verplaatsbaar plakkaat bij. In mijn ogen moest dat dus geel zijn want het was tijdelijk.
Werk jij voor de Vlaamse Administratie Wegen en Verkeerd ?

Oranje is enkel toegelaten voor tijdelijk RIJSTROKEN
Al de rest moet wit blijven, én blijft gelden met uitzondering van de overlangse wegmarkeringen .

Tot jaren erna hebben ze die haaientanden komen herschilderen, na de werken was het plakaat al weg en stond nergens nog de voorrang vermeld, enkel de omgekeerde driehoeken.
Wegbeheer is monkey sees, monkey does ...

Men komt gewoon schilderen wat er al is

Zelfs weggefreesde want foute markeringen worden nadien opnieuw overspoten ...

Blijkbaar zijn die rechtsgeldig zonder plakkaat (mijn vader was het gaan navragen bij een agent)
Neen, die zijn NIET geldig zonder bord

Met vragen inzake verkeer moet je écht niet naar de flikken gaan
Tenzij je misleid wil worden ...

BrechtS
Berichten: 463

#37 , 06 jun 2015 14:03

Nja, met wegmarkeringen zeker opletten: er was een wegomleiding via onze straat waarbij ze in het wit op de straat haaientanden hadden voorzien, echter wel met een tijdelijk verplaatsbaar plakkaat bij. In mijn ogen moest dat dus geel zijn want het was tijdelijk.
Werk jij voor de Vlaamse Administratie Wegen en Verkeerd ?

Oranje is enkel toegelaten voor tijdelijk RIJSTROKEN
Al de rest moet wit blijven, én blijft gelden met uitzondering van de overlangse wegmarkeringen .

Tot jaren erna hebben ze die haaientanden komen herschilderen, na de werken was het plakaat al weg en stond nergens nog de voorrang vermeld, enkel de omgekeerde driehoeken.
Wegbeheer is monkey sees, monkey does ...

Men komt gewoon schilderen wat er al is

Zelfs weggefreesde want foute markeringen worden nadien opnieuw overspoten ...

Blijkbaar zijn die rechtsgeldig zonder plakkaat (mijn vader was het gaan navragen bij een agent)
Neen, die zijn NIET geldig zonder bord

Met vragen inzake verkeer moet je écht niet naar de flikken gaan
Tenzij je misleid wil worden ...
Ik werk niet voor wegen en verkeerd. Ik wist neit dat oranje enkel voor rijstroken was, dat behoort niet tot de kennis van mijn opleidingen en bij de lessen voor het rijbewijs via school hebben ze over dat oranje enkel gezegd dat dat is voor tijdelijke markeringen voor werken. Ik kan dus niet direct weten dat die lessen niet stroken met de wettelijke realiteit. En intussen had Turaki mij er al op gewezen dat die niet gelden zonder bord. Ik zei gewoon wat die agenten beweerden tegen mijn vader en dacht dat het dan ook zo was, maar Turaki wees me er al op en nu weet ik het dus en weet ik het voor de volgende keren.

Turaki
Berichten: 6870

#38 , 06 jun 2015 17:30

Men komt gewoon schilderen wat er al is

Zelfs weggefreesde want foute markeringen worden nadien opnieuw overspoten ...
Zo ligt er op de E34 in Zelzate, dat toch al enkele jaren het statuut van autosnelweg heeft, een zebrapad, dat enkele weken terug herschildert is...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#39 , 06 jun 2015 19:27

Men komt gewoon schilderen wat er al is

Zelfs weggefreesde want foute markeringen worden nadien opnieuw overspoten ...
Zo ligt er op de E34 in Zelzate, dat toch al enkele jaren het statuut van autosnelweg heeft, een zebrapad, dat enkele weken terug herschildert is...
Of hebben wij als school, in een zone 30, een zebrapad geschilderd omdat stad het zelf niet wou (mag volgens stad niet). Is een jaar geleden opnieuw geschilderd.

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#40 , 06 jun 2015 19:59

Men komt gewoon schilderen wat er al is

Zelfs weggefreesde want foute markeringen worden nadien opnieuw overspoten ...
Zo ligt er op de E34 in Zelzate, dat toch al enkele jaren het statuut van autosnelweg heeft, een zebrapad, dat enkele weken terug herschildert is...
Zal eerder een test voor wegenverven zijn.

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#41 , 06 jun 2015 20:01

Of hebben wij als school, in een zone 30, een zebrapad geschilderd omdat stad het zelf niet wou (mag volgens stad niet). Is een jaar geleden opnieuw geschilderd.
Ik dacht dat een zebrapad in een zone 30 niet meer kan/mag, of ben ik hier mis?
In heel de stad van Leuven, die nu in zijn totaliteit zone 30 is, wordt er al enkel jaren geen enkel zebrapad meer geschilderd

artemis
Berichten: 3294

#42 , 06 jun 2015 20:31

Of hebben wij als school, in een zone 30, een zebrapad geschilderd omdat stad het zelf niet wou (mag volgens stad niet). Is een jaar geleden opnieuw geschilderd.
Ik dacht dat een zebrapad in een zone 30 niet meer kan/mag, of ben ik hier mis?
In heel de stad van Leuven, die nu in zijn totaliteit zone 30 is, wordt er al enkel jaren geen enkel zebrapad meer geschilderd
????

Heel binnenstad Antwerpen, binnen de leien is al enkele jaren zone 30. Ik woon in die zone en zou mij het leven zonder zebrapaden in centrum Antwerpen niet kunnen voorstellen en niet alleen omdat de beperking tot 30km/u nergens wordt gerespecteerd noch wordt gecontroleerd en al zeker niet geverbaliseerd wordt door de politie. Een zebrapad zal volgens mij altijd de prioriteit van de voetganger moeten aangeven aan oversteekplaatsen, los van de toegelaten snelheid.

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#43 , 07 jun 2015 09:24

http://www.mobiel21.be/nl/content/zone-30" onclick="window.open(this.href);return false;
http://leveninleuven.be/2011/01/31/voet ... n-zone-30/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mobielvlaanderen.be/pdf/vade ... stuk03.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.visuelehandicap.be/mobilitei ... euven.html" onclick="window.open(this.href);return false;

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#44 , 07 jun 2015 09:48

http://www.mobiel21.be/nl/content/zone-30
http://leveninleuven.be/2011/01/31/voet ... n-zone-30/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mobielvlaanderen.be/pdf/vade ... stuk03.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.visuelehandicap.be/mobilitei ... euven.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en blijkbaar de "officiele" reglementering:
http://wegenenverkeer.be/sites/awv/file ... 2011-6.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#45 , 07 jun 2015 11:11

[quote="JPVen blijkbaar de "officiele" reglementering:
http://wegenenverkeer.be/sites/awv/file ... 2011-6.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Zie blz 6 in tabel

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”