Parkeren voor "garagepoort"

artemis
Berichten: 3294

Re: Parkeren voor "garagepoort"

#46 , 07 jun 2015 12:09

Dan rest mij jullie uit te nodigen om een dagje naar Antwerpen te komen :mrgreen:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#47 , 07 jun 2015 12:11

Men komt gewoon schilderen wat er al is

Zelfs weggefreesde want foute markeringen worden nadien opnieuw overspoten ...
Zo ligt er op de E34 in Zelzate, dat toch al enkele jaren het statuut van autosnelweg heeft, een zebrapad, dat enkele weken terug herschildert is...
Subliem ... :!:

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#48 , 07 jun 2015 12:19

Zijn maar gewestelijke richtlijnen.
Deze zijn niet bindend
Ze kunnen niet afgedwongen worden van gemeenten - noch van het gewest zelf dat ze zélf vaak niet opvolgt


Vermoedelijk komt de onzin dat in een zone 30 geen oversteekplaatsen nodig zijn, uit een fout begrepen interpretatie van de oorspronkelijke zones 30 (i.e. met duidelijk onderscheiden toegangen, overal voorrang van rechts, verkeersvertragende inrichting etc ...) vereisten die nadien allemaal weer overboord gezet zijn.

Een hoop mensen leeft nog met het idee dat ze in zone 30 overal mogen oversteken mét voorrang ...

Reclame

giserke
Berichten: 2434

#49 , 07 jun 2015 14:35

Zijn maar gewestelijke richtlijnen.
Deze zijn niet bindend
Ze kunnen niet afgedwongen worden van gemeenten - noch van het gewest zelf dat ze zélf vaak niet opvolgt


Vermoedelijk komt de onzin dat in een zone 30 geen oversteekplaatsen nodig zijn, uit een fout begrepen interpretatie van de oorspronkelijke zones 30 (i.e. met duidelijk onderscheiden toegangen, overal voorrang van rechts, verkeersvertragende inrichting etc ...) vereisten die nadien allemaal weer overboord gezet zijn.

Een hoop mensen leeft nog met het idee dat ze in zone 30 overal mogen oversteken mét voorrang ...
Het wordt dan ook nooit correct gezegd in gelijk welke informatiecampagne van onze fantastische rode mediahuizen.

artemis
Berichten: 3294

#50 , 07 jun 2015 15:11

En in Antwerpen… Nu het huidige stadsbestuur plots meer auto's in de binnenstad wil ipv minder, kunnen ze best nog wat extra zebrapaden voorzien.
Qua fietsvriendelijkheid zijn we daardoor ook al gedaald in de ranking.

Franciscus
Berichten: 38596

#51 , 07 jun 2015 16:08

Zebrapaden geven dikwijls een 'vals' gevoel van veiligheid.
Daarbij binnen een afstand van 30 meter moet men gebruik maken van het zebrapad... gezien veel voetgangers dat niet doen zou de politie hiervoor weer veel werk hebben.
Wat dan weer een argument zou zijn politie schrijft te weinig / te veel - hebben ze niets beter te doen enz enz ..
Zebrapaden zijn wel nuttig op goed doordachte plaatsen.

artemis
Berichten: 3294

#52 , 07 jun 2015 20:31

Klopt Franciscus, maar als een voetganger aan een zebrapad aangeeft te willen oversteken moeten alle voertuigen behalve de tram wel stoppen, ttz 'zouden ze moeten stoppen', anders dan op geen zebrapad waar je gewoon moet wachten tot er geen voertuig aankomt.
Sinds ik regelmatig met één of twee kleinkinderen moet oversteken in de binnenstad ben ik heel blij dat er nog veel zebrapaden zijn zelfs in zone 30 die toch niet gerespecteerd wordt, gewoonweg feitelijk niet toegepast zelfs al staat de politie erbij en ertussen of er middenin. Want ik weet heel goed hoe traag 30 km/u is.

PS ik woon tussen Oudaan en Nationalestraat. Die laatste is een ramp qua verkeersveiligheid zelfs na de heraanleg en wordt dan vaak een racebaan van zodra ze niet meer vastzit door het verkeer, nochtans is het er zone 30!

(Sorry maar Franciscus laat geen PB meer toe hoewel hij er soms zelf wel stuurt)

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#53 , 08 jun 2015 16:24

Zebrapaden geven dikwijls een 'vals' gevoel van veiligheid.
Daarbij binnen een afstand van 30 meter moet men gebruik maken van het zebrapad... gezien veel voetgangers dat niet doen zou de politie hiervoor weer veel werk hebben.
Men kan die 30m regel ook afschaffen ...
Gaat perfect, is zelfs geen andere aanpassing voor nodig aan wegcode

Ik steek vaak over buiten de zebrapaden, gewoon bij een "gat" in het verkeer, zelfs minder dan 30m :roll:
Veel interessanter voor alle partijen dan dat verkeer verplicht moet stoppen om me te laten oversteken


Je kan een verkeersstroom-met-gaten hebben waartussen het perfect mogelijk is over te steken
Dat wordt een file zodra de stroom aan een oversteekplaats komt .

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”