Hoe oversteken (met auto)

ongelukbelaagd
Topic Starter
Berichten: 514

Hoe oversteken (met auto)

#1 , 18 mei 2015 14:44

https://www.google.be/maps/@51.252307,4 ... nnaRAw!2e0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind dit zo'n vreemd kruispunt. Ik raak door die wegmarkeringen in de war.
Vermits er geen voorrangsborden staan, is het voorrang van rechts.
Of niet?

Je ziet de aankomende auto. Als ik rechtdoor rij, moet die wachten als hij naar links wil? Ook al lijkt het alsof hij de baan zou volgen?

Dank je voor jullie verduidelijking.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 18 mei 2015 15:34

Lijkt mij correct, basis voorrang van rechts.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 18 mei 2015 17:01

Dit is een puinhoop ...

Weginrichting strookt niet met de voorrangsregeling (gewone voorrang van rechts).
Men heeft hier blijkbaar ooit een afbuigend voorrangstraject gelegd, of willen leggen, geregeld met voorrangsborden, en de weg in functie daarvan ingericht.
Maar de voorrangsregeling is er niet (meer ?).


Verhoogde inrichtingen mogen bovendien niet in een bocht beginnen / eindigen ...
Gele markering op rand rijbaan op een verhoogde inrichting
Verhoogde inrichting niet aangegeven vooraf voor zover ik kan zien
Verdwijnend fietspad tussen dit kp en het vorige kruispunt (Van Cauwenberghslei)

Goed bezig daar in Schoten ...

Reclame

MrM
Berichten: 5

#4 , 23 mei 2015 08:54

Ik rij dit kruispunt bijna dagelijks voorbij.
Mensen durven hun voorrang niet te nemen, wat de boel soms volledig doet stilvallen.

BrechtS
Berichten: 463

#5 , 23 mei 2015 13:28

Logisch dat niemand zijn voorrang wil opeisen, de hoofdweg lijkt naar links af te buigen, ookal loopt de straatnaam rechtdoor. De inrichting bewijst zak ervoor zorgen dat veel automobilisten van die richting gewoon hun voorrang opeisen om links af te slaan... Slechte inrichting dus dient men defensief te rijden, ookal blokkeert het de boel.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”