Nooit een PV ontvangen voor verkeersovertreding

vyron
Topic Starter
Berichten: 1

Nooit een PV ontvangen voor verkeersovertreding

#1 , 14 mei 2015 01:50

Beste,

Ik ben een 20-jaar oude man die zijn rijbewijs 10 maanden geleden heeft behaald. Begin februari 2015 werd ik door een politie-agent op een moto tegengehouden voor overdreven snelheid. Ik reed namelijk volgens mij 65 in een zone 50. Men wist mij te vertellen dat men een PV had opgesteld en dat de rechter hierover dus ging oordelen. Ik ben een jong bestuurder... Het is momenteel half-mei en ik heb niets van documenten ontvangen over dit voorval. Geen kopie van het PV, noch een boete. Is dit de normale gang van zaken? Of moest ik al reeds een PV in de bus hebben ontvangen? Ik lees namelijk op het internet dat wanneer er een PV wordt opgesteld dat dit binnen de 14 dagen in de bus komt. Of klopt deze informatie niet? Indien iemand dit kan verduidelijken, alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wuyts1991
Berichten: 399

#2 , 14 mei 2015 19:42

PV moest inderdaad reeds lang verstuurd zijn. Vermoedelijk ben je er met de schrik vanaf gekomen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 17 mei 2015 00:06

Waarom zou 65 in zone 50 naar de rechtbank gaan :?:
Gebeurt zelfs niet voor beginnende bestuurders (<2 jaar rijbewijs B).
(ondergrens is meer dan 20 km/u te snel in bebouwde kom, maar BBK is juridisch niet gelijk aan een snelheidszone 50)

Wordt normaal afgehandeld met een onmiddellijke inning.

Reclame

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#4 , 19 mei 2015 11:03

Beste

Zulke zaken worden normaal afgehandeld met een onmiddellijke inning. Maar als de agent u geen afschrift stuurde van het PV, heeft dit PV zijn bijzondere bewijswaarde verloren.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

WP002
Berichten: 1479

#5 , 20 mei 2015 00:05

U hebt énorm veel geluk gehad.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”