Reglementatie bij parkeren op priveterrein

gibberfish
Topic Starter
Berichten: 5

Reglementatie bij parkeren op priveterrein

#1 , 08 mei 2015 12:07

Ik parkeerde me deze morgen op priveterrein (KU Leuven), links in een straatje waar een enkel parkeerverbodsbord (E1) langs rechts staat. Er is ook een bord dat gebiedt plaats vrij te laten voor brandweer, ik liet ruim doorgang vrij.

Ik heb me er al vaak zonder problemen een hele dag geparkeerd. Deze morgen kwam een bewakingsagent me echter vertellen dat ik daar niet mocht staan, en dreigde met wegtakelen en de kosten daaraan verbonden.

Mag dit zomaar, indien ik in feite volgens hun eigen bewegwijzering regelementair geparkeerd sta?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 mei 2015 12:43

Een foto of een link naar Street view zou veel helpen.
En wat is ruim doorgang laten? Een brandweerwagen is een stuk breder dan een personenwagen.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 08 mei 2015 12:48

Eénrichtingsverkeer ?
Anders moet je rechts parkeren , en mag je niet links parkeren ...

Is het een afgesloten terrein met toegangscontrole ?
Zoniet: openbare weg.

Reclame

gibberfish
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 08 mei 2015 13:57

Ik was net foto's gaan trekken, en merkte dat vlak na het binnenrijden (zonder conrole of slagboom, dus dan blijkbaar wel openbaar) je een (onopvallend) bord passeert dat een zone aankondigt van maximum 30 minuten parkeren, en iets daarvoor een recent "uitgezonderd leveranciers"-bord. In de praktijk laten veel collega's hun auto de hele dag in die zone staan, maar ik veronderstel dat dat dan technisch gezien toch niet mag...

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 09 mei 2015 00:14

Quid als er BW door moet ...die stoppen niet als ze een spiegel afrijden of wat krassen op uw wagen maken hoor.
Of als u echt in de weg staat .... raam uitslagen - stuurslot overtrekken en wagen met mankracht of takel 'eventjes' uit de weg zetten.
Kosten voor..... u mag eens raden.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”