PV geldig? plaats van feiten is een verlichtingspaal

Sequel
Topic Starter
Berichten: 9

PV geldig? plaats van feiten is een verlichtingspaal

#1 , 05 mei 2015 19:04

Beste forummers,

ik kreeg gisteren een pv in de bus voor overdreven snelheid.

Nu wat me direct opviel dat bij de omschrijving van de plaats van de feiten er alleen een verlichtingspaal staat en de gemeente, dus geen straatnaam.
Zelfs de rijrichting is niet aangeduid.
Ik vraag me af of dit geldig is.

Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 05 mei 2015 19:06

Geldig.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Sequel
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 05 mei 2015 19:12

Dank voor uw antwoord.

Maar hoe kan een gewone burger dan controleren of hij daar daadwerkelijk is geweest.

Waar kan je de plaats van die verlichtingspalen opvragen?

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 05 mei 2015 19:16

Gemeente waarschijnlijk

Sequel
Topic Starter
Berichten: 9

#5 , 05 mei 2015 19:20

Misschien wel, maar het is toch raar om u zo de plaatsbepaling te laten weten he?

Tybo
Berichten: 145

#6 , 05 mei 2015 19:27

Ik heb toch mijn twijfels omtrent de rechtsgeldigheid ...

Geen vermelding van straatnaam en / of genummerde weg ...
Geen rijrichting ...
Aan de verbaliserende eenheid om aan te tonen waar EXACT de snelheidsmeting werd gedaan !

Hoe kan men aan de hand van een verlichtingspaal weten waar dit allemaal is !
Puzzelen ??

VDG2
Berichten: 785

#7 , 05 mei 2015 19:54

Het is duidelijk een genummerde verlichtingspaal. De plaats zal dus wel gekend zijn. U kan eventueel vragen waar deze paal 829 staat zodat u kan nagaan of u daar geweest bent.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 05 mei 2015 20:33

Dank voor uw antwoord.

Maar hoe kan een gewone burger dan controleren of hij daar daadwerkelijk is geweest.

Waar kan je de plaats van die verlichtingspalen opvragen?
U kan, als u wenst, nog eens ter plaatse gaan. Het betreft méér dan waarschijnlijk de E34 (geen straatnaam dus) en via https://www.google.be/maps/@51.210145,4 ... e0!6m1!1e1" onclick="window.open(this.href);return false;

kan je zien dat die verlichtingspalen genummerd zijn. Gewoon even kijken dus :) (maar liefst niet te voet of met de fiets daar rijden, dan bega je een andere overtreding)

Sequel
Topic Starter
Berichten: 9

#9 , 05 mei 2015 20:44

Ik heb ondertussen de bewuste verlichtingspaal gevonden via streetmaps, op de autolei in Wommelgem, aan de overzijde van de rijbaan waar ik toen reed.
Ik vraag me nog altijd of zulke plaatsbepaling wel rechtsgeldig is.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#10 , 05 mei 2015 20:51

https://www.google.be/maps/@51.20729,4. ... e0!6m1!1e1" onclick="window.open(this.href);return false; dus

LeenW
Berichten: 12828

#11 , 05 mei 2015 20:54

U kunt het altijd voor de rechtbank laten komen als u denkt dat dit te vaag is.

Sequel
Topic Starter
Berichten: 9

#12 , 06 mei 2015 10:44

Klopt, maar ik ben er zeker van dat ik toen aan de andere kant van de straat reed, dus voor mij persoonlijk nog altijd een vage plaatsbepaling zonder die rijrichting.

Nu kan ik het voor de rechtbank laten komen, als jullie zelfs twijfelen denk ik wel dat ik een punt heb.

Anders misschien morgen via mijn verzekering eens horen of een advocaat mij uitsluitsel kan geven.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#13 , 06 mei 2015 11:34

Hoeveel km per uur reed u te snel na correctie? Of m.a.w. , hoeveel bedraagt de boete? Politierechters zijn door de band genomen niet erg ontvankelijk voor twijfelachtige verdedigingsconstructies. Een argument ter verdediging in de trant van 'Maar meneer de voorzitter, ik reed op dat ogenblik niet aan de kant van de baan waar die paal stond maar aan de andere kant' zou wel eens meer problemen kunnen veroorzaken dan het oplost. Bezint eer ge begint is mijn in dit geval eerder door gezond boerenverstand dan juristerij ingegeven bedenking. Natuurlijk, indien u 100% zeker kan aantonen dat e.e.a. niet correct is verandert dat de zaak maar ik zou er hier niet aan beginnen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Franciscus
Berichten: 38596

#14 , 06 mei 2015 12:01

Voorstel is OI van €80.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#15 , 06 mei 2015 12:08

Mijn overschrijving zou al onderweg zijn.....
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”