Vervallen keuring

gent-28
Topic Starter
Berichten: 2

Vervallen keuring

#1 , 05 mei 2015 17:20

Ik ben vandaag aan de kant gezet door een anonieme wagen die men nummerplaat had gescand en gezien had dat men keuring vervallen was, Ik moet zeggen ik was het echt vergeten (ik zit momenteel met een verhuis en verbouwingen) en heb dit ook gezegd tegen de politie. ze vroegen mij wanneer ik mijn wagen kon laten keuren en ik heb gezegd dat ik dit zo snel mogelijk (deze week of begin volgende week) zal in orde brengen.
Dus ik dacht met een boete en het bewijs van keuring ben ik klaar. Niet dus, PV opgesteld en die ging naar het parket en daar gingen ze beslissen.

Ik vraag mij nu echt af aan wat ik me moet verwachten? Krijg ik gewoon een geldboete of zal ik moet voorkomen?
Iemand die enige ervaring hiermee heeft ofzo?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wuyts1991
Berichten: 399

#2 , 05 mei 2015 18:41

Hoe lang is ze verlopen?

gent-28
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 05 mei 2015 21:54

vervallen van November (ja ik weet het is lang, maar ben het echt uit het ook verloren)

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 05 mei 2015 22:02

Hopelijk hebt u nu al wel een geldige keuring want uw verzekering zal evenmin uitbetalen bij een ongeval (regres vorderen)
Politie had u ook direct met de wagen naar de keuring kunnen sturen of de wagen inhouden tot de eerste dag dat keuring open was.
November en nu Mei....

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#5 , 08 mei 2015 19:34

http://www.lokalepolitie.be/5440/verkee ... enkt-.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Gevolgen:

Verkeersboete van 150 euro die kan worden opgelegd door politieparket;
Bij het laattijdig aanbieden autokeuring wordt er een toeslag aangerekend, dit bedrag varieert van 7,40 tot 26,50 euro;
De technische keuring is er vooral om mankementen aan uw voertuig op te sporen, dit in belang van uzelf en derden. Wanneer bij een verkeersongeval er een duidelijk verband bestaat tussen het mankement aan de wagen en het ongeval dan kan de verzekeraar zijn uitgaven terugvorderen. Met andere woorden de verzekeraar zal de tegenpartij vergoeden, maar gaat daarna de gestorte som terugvorderen van de polisnemer;
Onmiddellijke inbeslagname van het voertuig op bevel van het politieparket wanneer wordt vastgesteld dat de eigenaar zijn voertuig sedert geruime tijd niet meer heeft aangeboden op de technische keuring;
Een bevoegd persoon kan een keuring opleggen, wat inhoudt dat uw voertuig onmiddellijk wordt voorgereden ter keuring bij de automobielinspectie.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Wuyts1991
Berichten: 399

#6 , 09 mei 2015 11:22

In de meeste politiezones wordt het volgende systeem toegepast:

1ste maand vervallen : wordt getolereerd.
> 1 maand vervallen < 5 maand : OI 55 euro
> 5 maand vervallen : parket.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”