retributie tijdens halen van een parkeerticket

stephan1982
Topic Starter
Berichten: 77

Re: retributie tijdens halen van een parkeerticket

#16 , 05 mei 2015 16:38

Zelfs al zou een rechter mij volgen, dan blijven er steeds gerechtskosten denk ik. Niet?
Hoe kan zo'n betaling traceren? In het beste geval heb je een goed leesbaar ticketje, maar meer kan je zelf toch niet traceren?

Die '50 seconden' hoef je echt niet in twijfel te trekken hoor. Dat kunnen ze wel aantonen :) (= verschil tussen foto1 en het uitprinten van een boete)

Maar ik denk dat we rond de pot draaien en er toch niet zullen uitkomen.

( in zulke gevallen denk ik dat men zich steeds zal laten leiden onder het moto : beter 1 onschuldige veroordelen dan 10 schuldenaars vrij spreken )

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 05 mei 2015 16:42

Hoe heb je betaald ?

Cash : vergeet het ...
Elektronisch: die betalingen worden uiteraard geregistreerd.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#18 , 05 mei 2015 17:09

Zelfs al zou een rechter mij volgen, dan blijven er steeds gerechtskosten denk ik. Niet?
behalve de tijd die u opoffert, zouden er dan geen kosten aan het geding voor u zijn (tenzij u een advocaat neemt, wat voor zoiets niet nodig is).

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#19 , 05 mei 2015 22:59

En u hebt de parkeerwachters niet gezien? Hier hebben ze een roodkleurig uniform aan.

stephan1982
Topic Starter
Berichten: 77

#20 , 06 mei 2015 10:36

Bij ons hebben de parkeerwachters een paars uniform aan. Ze lopen er geregeld rond, maar ik kan mij van die bewuste dag weinig details herinneren.
Zoals gewoonlijk loop ik samen met mijn dochtertje tot aan de automaat om daarna het ticketje terug te leggen. (wanneer het markt is het vrij druk en kan dit een paar minuutjes duren...)

Gemakkelijkste is natuurlijk altijd alles betalen, maar ik had gehoopt dat hier een duidelijke reglementering rond bestond zonder dat ik mijn onschuld moet bewijzen door het verzamelen van parkeerticketjes.

Denk dat ik de boete toch maar zal betalen tenzij er nog mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt en zoiets gemakkelijk te verdedigen valt?

In deze situatie blijf ik met de volgende bedenking zitten: 'iedereen die zijn wagen stillegt en uitstapt op een parking begaat dus al een overtreding (foutparkeren)'

Milo72
Berichten: 1016

#21 , 06 mei 2015 11:41

maar ik had gehoopt dat hier een duidelijke reglementering rond bestond zonder dat ik mijn onschuld moet bewijzen door het verzamelen van parkeerticketjes.
De reglementering is toch duidelijk ? Het ticketje is net het bewijs dat je betaald hebt.
In deze situatie blijf ik met de volgende bedenking zitten: 'iedereen die zijn wagen stillegt en uitstapt op een parking begaat dus al een overtreding (foutparkeren)'
Als het over foutparkeren gaat, is dit inderdaad het geval.
In deze gaat het echter niet over foutparkeren of over een overtreding, maar over een retributie. Parkeerwachters en parkeerbedrijven gaan uiteraard geen retributie geven aan iemand die een ticketje gaan halen is. Maar dat moet je dan natuurlijk wel kunnen bewijzen.
Mss ook es kijken of het plaatselijk reglement hier iets over vastlegt.

Ik ken trouwens iemand die als parkeerwachter werkt, en die vertelt dat ze ALTIJD kijkt of er bij de dichtstbijzijnde parkeerautomaat iemand staat aan te schuiven voor ze een auto opschrijft. En ze vertelt dat er DAGELIJKS mensen komen aangestormd (uit een winkel of hun huis of ....) dat ze "net om hun ticketje gingen" (terwijl er net daarvoor niemand te zien was aan de automaat).
Dit wetende is't maar logisch dat ze niet zomaar gaan geloven dat je een ticketje gaan halen was, zonder dat je dat kan bewijzen ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

giserke
Berichten: 2434

#22 , 08 mei 2015 00:59


Gemakkelijkste is natuurlijk altijd alles betalen, maar ik had gehoopt dat hier een duidelijke reglementering rond bestond zonder dat ik mijn onschuld moet bewijzen door het verzamelen van parkeerticketjes.
U probeert uw gelijk te halen waar dit niet te halen valt. Het parkeerbedrijf stelt vast dat uw wagen daar staat zonder ticket en schrijft een retributie uit.
U komt toe en legt een ticket aan de ruit. Dat ticket bent U kwijt.

Is dit nu zo moeilijk om te snappen dat U zonder dat ticket hen alles kunt vertellen en zij U zomaar zouden moeten geloven?
Waarom zouden zij U moeten geloven zonder dat je de bewijzen kunt aanvoeren? Denk jij nu echt dat jij de enige bent die hen blaasjes gaat wijs maken?
Sjezes man....

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 08 mei 2015 10:47

Ik zou toch ook nog graag van de topic starter weten hoeveel tijd er zat tussen het tijdstip van de overtreding, en het ontvangen van de retributie? Kwestie dat ik weet hoe lang ik mijn ticketjes moet bewaren als ik eens een parkeerticket moet gaan halen aan een parkeerautomaat vanwaar ik mijn eigen wagen niet in het oog kan houden (en er dus mogelijk een paarse pipo mij op de bon slingert).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Didymus
Berichten: 2061

#24 , 08 mei 2015 11:09

Ik ook. Hoe langer zij wachten met het sturen van een brief, hoe kleiner de kans dat je kan bewijzen dat je wel degelijk een ticketje had.
"sowieso" schrijf je zo.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#25 , 08 mei 2015 11:42

Ik ook. Hoe langer zij wachten met het sturen van een brief, hoe kleiner de kans dat je kan bewijzen dat je wel degelijk een ticketje had.
Voila... Als ze zo na een maand een retributie opsturen, is de kans zeer groot dat het ticketje dat mijn "onschuld" bewijst in de prullenbak beland is.

Maar in 95% van de gevallen kan ik wel steeds een ticketje nemen bij een automaat vanwaar ik mijn wagen kan zien staan. Het duurt ook meestal niet langer dan een minuut voor ik terug ben met een ticketje. Maar in die andere 5% is het wel handig te weten hoe lang je dat ticketje moet bewaren...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”