Iemand op bagagedrager vervoeren strafbaar?

lohabra
Berichten: 1015

Re: Iemand op bagagedrager vervoeren strafbaar?

#16 , 20 sep 2015 19:17

Een bagagedrager is voor bagage ... dus als u de passagier had vastgelegd met een of andere binder net als een stuk bagage was het in orde geweest.
Ik twijfel eraan of dit letterlijk bedoeld is, dan wel als (goeie) humor. Maar even voor de duidelijkheid:

bagage = goederen
passagier = persoon

Dus neen, ook met een vastgesjorde passagier op een bagagerek zou hij nog steeds niet in orde zijn geweest.
Voor bagage was u verzekerd geweest ...voor een passagier niet ...bij ongeval wil ik echt niet in uw plaats zijn.
Dit klopt dan weer wel.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rpk_74
Topic Starter
Berichten: 20

#17 , 23 sep 2015 16:17

Voor bagage was u verzekerd geweest ...voor een passagier niet ...bij ongeval wil ik echt niet in uw plaats zijn.
Dit klopt dan weer wel.
Om nog even daarop door te gaan, uit interesse: Wat zou er in dat geval kunnen gebeuren? Stel ongeval waabij ikzelf en/of mijn passagier gewond zijn/is of zelfs met dodelijk afloop. Ik weet het is een heel vage en ruime vraag.

Franciscus
Berichten: 38587

#18 , 23 sep 2015 19:08

In een case die ik ken waren de medische kosten geschat op Bfr 16 miljoen.
Verspreid over een ganse reeks van operaties - persoon zou zelfs trouwens met de operaties nooit meer 'normaal' kunnen lopen.
Betrof een jongen die met zijn fiets over een auto was gevolgen en in fout was.
(was van voor wetswijziging) er was geen familiale of rechtsbijstandsverzekering.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”