Het is als het ware dat ik op mijn eigen oprit geparkeerd sta en dat ik hiervoor een boete krijg.
Aangezien u daar geen eigenaar bent kan het ook niet uw parkeerplaats zijn, tenzij die parkeerplaats deel uitmaakt van uw huurcontract.
Ik ben inderdaad geen eigenaar en de plaats maakt geen deel uit van het contract. Echter is er altijd plek in deze kalme wijk, ik dacht eerst dat de boete een grap was.
Hoe dan ook, als de parking privé is, ligt het toch aan de eigenaar om te melden of ik er kan staan of niet? De gemeente bepaalt dat toch niet? Of ben ik mis hierin?
1) Zou niet de eerste keer zijn dat er retributies uitgeschreven worden op privé-terrein. Geldig zijn die uiteraard niet.
2) Openklapbare borden gelden ENKEL indien ze opengeklapt waren toen u er voorbijreed en dan parkeerde - good luck aan wie dat moet gaan bewijzen (bewijslast ligt volledig bij de parkeerconcessie-houder

)
Heb je misschien straat + nr waar de parking is, en de plaats waar die klapborden staan ?
In die 2 maand dat ik hier woonde had ik nooit een verkeersbord gezien. Soms staat de auto hier dagen, en soms komen we de woning niet uit. Ik weet niet hoeveel dagen (of uren) op voorhand het bord wordt opengeklapt en een nieuwe datum wordt opgeschreven, maar duidelijk is het alleszins niet.
Het adres is: Wederikweg 6-10 in Merelbeke. Het bord staat ongeveer op Eikenmolenwijk 67, vlak na de tunnel, en is mijns inziens slecht zichtbaar en gedeeltelijk overgroeid door vegetatie. Blijkbaar staat het bord er nog niet lang want op google maps is het enkel zichtbaar van onder de tunnel (foto genomen in 2014), en niet juist voorbij de tunnel (2009). Vandaar dat het mij nog niet opgevallen was, en ik passeer er elke dag.
Bij gemeente/stad op de plannen gaan kijken wie eigenaar van stuk grond is.
Wat zal ik hiermee dan bereiken als ik de naam van de eigenaar heb.
Ik moet ten laatste vandaag die eerste boete betalen of de kosten kunnen oplopen. Zou ik dit dan doen? Of toch nog even wachten tot alles duidelijk is?