Proefritplaten in beslag genomen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: Proefritplaten in beslag genomen.

#16 , 04 mei 2015 20:32

In principe mag het met proefrittenplaten (ZZ) als er anders niks mis was natuurlijk.
Waren het uw platen of van iemand anders? Verzekering? Inschrijvingsbewijs?
"Mijn neef is de aankoper van de wagen, ik als garageuitbater haalde de wagen op"

Hij was dus niet de aankoper, dus is er een probleem.
Bij proefrittenplaten (ZZ) moet het voertuig geen eigendom zijn van de titularis van de platen (bij Z platen wel).
nee, maar er staat toch duidelijk "voor hun overbrenging naar een plaats van inscheping of van aankoop of van de plaats van ontscheping of van aankoop naar hun inrichtingen;"

da's dan toch niet "van aankoop naar hun inrichtingen"? Heb je bijkomende tekst die dat wél bevestigt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KrisP
Berichten: 145

#17 , 05 mei 2015 06:28

'Deze nacht had ik een auto gekocht vanuit Charleroi, deze moest ik rijden tot mijn garage.' Schrijft TS in zijn eerste post. Als ik dat zo lees en zonder andere gegevens is dat voor mij van plaats aankopp naar inrichring (garage).

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#18 , 05 mei 2015 07:03

naar inrichting, maar niet naar hun inrichting (als ik mag veronderstellen dat de "hun" slaat op de inrichting van de aankoper).

TS zal dit moeten verduidelijken.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#19 , 05 mei 2015 22:44

ZZ platen lage verzekering en lage verkeersbelasting.
Misschien daar iets aan doen en dan zal het misbruik snel gedaan zijn.
Jaren geleden waren er meerdere tienduizenden van dit soort platen uitgegeven ... na betere controle is het aantal al gezakt tot enkele tienduizenden.

LeenW
Berichten: 12828

#20 , 05 mei 2015 23:18

Ik zou het toch ook niet logisch vinden dat men met een ZZ plaat meer kan dan met een Z plaat. Heb zelfs ooit gehoord dat ZZ maar zoveel km rond de garage mag rijden?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”