verplaatsen wagen

Rikderee
Berichten: 65

Re: verplaatsen wagen

#16 , 12 mei 2015 15:24

Is inderdaad een gewone retributie, waar blijkbaar 19 foto's van zouden genomen zijn.
Ik ga er gewoon van uit dat de foto's genomen zijn door de buurtbewoner, en niet door de parkeerwachter.
En dat is mijn vraag: kan dit zomaar.
Foto's door buurtbewoner of parkeerwachter hebben dezelfde bewijswaarde.

Ik zie geen schending van privacy, beide mogen louter materiële vaststellingen doen op openbaar domein met betrekking op onmiddellijke waarneembare toestand van voertuigen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 12 mei 2015 19:08

De privacy commissie beschouwt nummerplaten als persoonsgegevens.
Wie auto's fotografeert, legt dus ook deze persoonsgegevens vast ... om die te mogen "verwerken" moet je geregistreerd zijn - doorgeven aan bvb een parkeerbedrijf is een verwerking

Turaki
Berichten: 6870

#18 , 12 mei 2015 23:19

De privacy commissie beschouwt nummerplaten als persoonsgegevens.
Wie auto's fotografeert, legt dus ook deze persoonsgegevens vast ... om die te mogen "verwerken" moet je geregistreerd zijn - doorgeven aan bvb een parkeerbedrijf is een verwerking
Maar ze stellen ook dat dit maar van toepassing is zodra je oftewel op grote schaal (dus professioneel) gegevens verwerkt, of dat je deze wil verspreiden. Het nemen van een foto van een verkeerd geparkeerd voertuig, om dit aan de bevoegde diensten over te maken, zal niet als een schending van de privacy worden beschouwd.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”