verplaatsen wagen

karel_dk
Topic Starter
Berichten: 4

verplaatsen wagen

#1 , 29 apr 2015 09:38

Beste,

Ik werk in Brugge centrum, parkeerplaats vinden is dus dikwijls zeer moeilijk.
Gelukkig kunnen ik en mijn collega's onze wagen parkeren in verschillende zones met de blauwe schijf.

's middags gaan wij onze schijf verdraaien. Ok, dit mag niet, maar het staat vol met wagens van omliggende bedrijven die als sinds jaar en dag hetzelfde doen. Dit tot frustratie van 1 welbepaalde buurtbewoner.
Deze heeft er nu niet beter op gevonden dan de parkeerwachter hierop attent te maken, met een boete tot gevolg.

Ik heb de boete betwist, gezien ik zeker was dat dit puur op aangeven van de buurtbewoner was.
Nu krijg ik een mailtje terug van stad brugge waarop staat dat op de aangeleverde foto's te zien is dat mijn wagen niet verplaatst werd.
Ik weet dat de buurtbewoner naar buiten gekomen is en hij wellicht de foto's heeft aangeleverd. Dit gezien er 19!!! foto's zijn. Ik veronderstel dat onze brave vriend de parkeerwachter hier geen 19 foto's van zal nemen.

Mijn vraag: wat is jullie opinie hier over? Lig ik verder dwars en probeer ik aan te tonen dat deze foto's niet door de parkeerwachter genomen zijn. Of betaal ik gewoon braafjes de boete en laat het rusten. Ik maak er gewoon een principekwestie van gezien ik een sterk vermoeden heb dat deze foto's echt niet door de parkeerwachter genomen zijn...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 apr 2015 09:47

Een parkeerwachter kan niet de pv opgemaakt hebben, daar is politie bij geweest en die foto's zullen wel degelijk van de politie zijn.

Ik zou de boete braaf betalen want anders komen er nog een pak kosten bij, en je kan dit onmogelijk winnen deze zaak, je bent in overtreding met de wegcode.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 29 apr 2015 10:05

Geen kans. Politie (of parkeerwachter, indien foutparkeren in de GAS-reglementering is opgenomen) mag alle aangebrachte bewijs gebruiken. Rechter zal uiteindelijk oordelen of dit aanaard zal worden, maar ik zie geen reden waarom hij dit niet zou doen. Betalen dus, en een andere oplossing zoeken voor uw parkeerprobleem.

Reclame

LeenW
Berichten: 12843

#4 , 29 apr 2015 10:08

U geeft toe dat u in fout bent, betaal de boete dan ook. Dat anderen het ook doen, is geen excuus voor uw eigen fouten.

lohabra
Berichten: 1015

#5 , 29 apr 2015 10:13

Een parkeerwachter kan niet de pv opgemaakt hebben, daar is politie bij geweest en die foto's zullen wel degelijk van de politie zijn.
Het gaat wellicht niet om een PV, doch gewoon om een retributie. Het gebruik van de parkeerschijf (evenals betalend parkeren) zijn zaken die nu door private ondernemingen zoals GAPA, VINCI ea gecontroleerd worden.

Deze parkeerwachters dekken zichzelf gewoonlijk in, en trekken vaak een (digitaal) fotootje waarop het bewuste voertuig én de inbreuk te zien is.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

karel_dk
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 29 apr 2015 10:41

Is inderdaad een gewone retributie, waar blijkbaar 19 foto's van zouden genomen zijn.
Ik ga er gewoon van uit dat de foto's genomen zijn door de buurtbewoner, en niet door de parkeerwachter.
En dat is mijn vraag: kan dit zomaar.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 apr 2015 10:45

Als iedereen doet zoals T.S dan hoeft er geen blauwe zone te bestaan !!!

Het is juist dank zij de blauwe zone dat iemand die daar even moet zijn, nog een parkeerplaats kan hebben, vind het ook zeer wraakroepend dat Brugge die zoveel dagjes mensen aantrekt, en al de parkeerplaatsen in de binnen stad zijn vanaf 8:00 uur allemaal reeds bezet en dit tot 17:00 uur, door de mensen die daar werken, waarom komen die niet met de lijn, daar zijn zeer veel bussen naar het centrum.
Er zijn zoveel parkeerplaatsen aan het station, je heeft daar elke 10 minuten een bus, de blauwe zone misbruiken is beter.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

karel_dk
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 29 apr 2015 10:53

Als iedereen doet zoals T.S dan hoeft er geen blauwe zone te bestaan !!!

Het is juist dank zij de blauwe zone dat iemand die daar even moet zijn, nog een parkeerplaats kan hebben, vind het ook zeer wraakroepend dat Brugge die zoveel dagjes mensen aantrekt, en al de parkeerplaatsen in de binnen stad zijn vanaf 8:00 uur allemaal reeds bezet en dit tot 17:00 uur, door de mensen die daar werken, waarom komen die niet met de lijn, daar zijn zeer veel bussen naar het centrum.
Er zijn zoveel parkeerplaatsen aan het station, je heeft daar elke 10 minuten een bus, de blauwe zone misbruiken is beter.
Het openbaar vervoer :mrgreen:
Als ik met die klucht moet komen verlies ik zonder overdrijven ruim 2u per dag.
En het aantal bussen, dat valt sinds de aanpassing écht serieus tegen op de uren die wij ze nodig hebben hoor.
Ik heb het ruim 1,5 jaar gedaan, en uit pure miserie toch weer naar de wagen overgeschakeld. Beetje kort door de bocht om het zo te bekijken...

Maar goed, ik zal ze wel betalen hoor...
't was maar een vraag

bartvdv
Berichten: 1911

#9 , 29 apr 2015 13:29

Dat zullen inderdaad foto's van de buurtbewoner zijn, misschien kan je volgende keer je wielen in de andere richting draaien en de wagen wat scheef zetten.
Bovendien vraag ik mij af hoe de man het uur op de foto's kan bewijzen (schaduwen ?).

Mijn vrouw zou nooit op het werk geraken met het openbaar bestuur. En Brugge, dat is een stad waar ik alleen maar kom als het echt, echt, echt niet anders kan.

spurnd
Berichten: 95

#10 , 30 apr 2015 15:44

motorfiets overwegen? kan je onbeperkt in blauwe zone parkeren zonder parkeerschijf, of gewoon op de stoep als er genoeg plaats is... Als je lang genoeg een rijbewijs B hebt, hoef je niet eens een speciaal motorrijbewijs voor met een 125cc te rijden...

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 01 mei 2015 14:32

Dat zullen inderdaad foto's van de buurtbewoner zijn,
In welk geval ze een inbreuk vormen op de privacy, en o.m. niet "verwerkt" mogen worden ...

Turaki
Berichten: 6870

#12 , 01 mei 2015 18:53

Dat zullen inderdaad foto's van de buurtbewoner zijn,
In welk geval ze een inbreuk vormen op de privacy, en o.m. niet "verwerkt" mogen worden ...
Rechtspraak staat de rechter vrij om deze te aanvaarden als bewijs. Inbreuk op de privacy zal (indien dit vastgesteld word) apart behandeld worden, maar dit vormt op zich onvoldoende reden om meteen te stellen dat de foto's niet bruikbaar zijn.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#13 , 03 mei 2015 09:59

Als iedereen doet zoals T.S dan hoeft er geen blauwe zone te bestaan !!!

Het is juist dank zij de blauwe zone dat iemand die daar even moet zijn, nog een parkeerplaats kan hebben, vind het ook zeer wraakroepend dat Brugge die zoveel dagjes mensen aantrekt, en al de parkeerplaatsen in de binnen stad zijn vanaf 8:00 uur allemaal reeds bezet en dit tot 17:00 uur, door de mensen die daar werken, waarom komen die niet met de lijn, daar zijn zeer veel bussen naar het centrum.
Er zijn zoveel parkeerplaatsen aan het station, je heeft daar elke 10 minuten een bus, de blauwe zone misbruiken is beter.
Het openbaar vervoer :mrgreen:
Als ik met die klucht moet komen verlies ik zonder overdrijven ruim 2u per dag.
En het aantal bussen, dat valt sinds de aanpassing écht serieus tegen op de uren die wij ze nodig hebben hoor.
Ik heb het ruim 1,5 jaar gedaan, en uit pure miserie toch weer naar de wagen overgeschakeld. Beetje kort door de bocht om het zo te bekijken...

Maar goed, ik zal ze wel betalen hoor...
't was maar een vraag

Wel dat snap ik ook niet zo goed. U haalt aan dat het bij u om het princiepe gaat. Maar bij die buurtbewoner gaat het net om hetzelfde hoor. Maar hoe het ook zal worden overgedragen u bent en blijft wel in de fout want het enige princiepe dat u handhaaft is dat van het eigen belang. En zoals men hierboven aanhaalt.
Als u echt in het centrum van Brugge werkt dat is zelfs de wandelafstand naar een correcte parkeerplaats helemaal geen probleem. Ik werk namelijk ook in Brugge dus we kennen beiden de stad wel een beetje om daar nu echt geen excuus voor te hoeven verzinnen. Ik zeg niet dat u dagelijks op de wandel moet maar wissel misschien af en toe wat af.
En geef toe als je een beetje feeling hebt met Brugge dan is het best zeer plezant om gewoon eens uw voeten te activeren zeker met de komende zomer.
Dat doen onze verkopers zelfs als ze een afspraak hebben midden in Brugge. We doen het zelfs allemaal als we gewoon eens samen gaan lunchen
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Sirkii
Berichten: 5417

#14 , 03 mei 2015 21:53

Inderdaad. Gewoon met de wagen wegblijven uit provinciestadjes en al zeker voor langparkeren. Gratis of spotgoedkope parking vind je aan de rand op wandelafstand van je bestemming. Grote steden eigenlijk idemdito (maar dan met tram of metro) als je werkgever je geen parking betaalt.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#15 , 04 mei 2015 08:15

ter info:

mogelijkheden om zonder veel problemen, indien u daar regelmatige arbeider bent, te parkeren:
https://www.brugge.be/randparkings" onclick="window.open(this.href);return false; : P&R met fietskluizen. Neem dus je eigen fiets, deze staat daar altijd droog én beschermd door een slot (los daarvan kan je je fiets zelf nog sluiten natuurlijk).
https://www.brugge.be/parking-centrum-station" onclick="window.open(this.href);return false; parking mét ticket voor de bus

Hoe je op die manier 2 uur kan verliezen, snap ik niet (en ja, ik ben ex-pendelaar vanuit de Westhoek naar Brugge, dus ik weet wat tijd verliezen is ;)).

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”