Geflitst in Frankrijk

jeroenvh1990
Topic Starter
Berichten: 1

Geflitst in Frankrijk

#1 , 23 apr 2015 20:53

Vorige week werd ik geflitst in Frankrijk (gecorrigeerde snelheid 71 km/u waar 70 km/u mag). Boete bedraagt 45 euro indien betaald wordt binnen de 46 dagen, 68 euro indien betaald wordt binnen de 68 dagen en 180 euro indien nog later betaald wordt.

Ik was eigenlijk niet van plan de komende tijd (met mijn huidige wagen misschien zelfs nooit meer) in Frankrijk te komen. Mijn vraag luidt dan ook; heeft dat gevolgen indien ik de boete niet betaal? En als ik bv. toch staande gehouden wordt in Frankrijk, moet dan 180 euro betaald worden of een hoger bedrag? En indien ik niet meer in Frankrijk kom, ben ik dan 100% veilig of kan de boete ook via België geïnd worden?

De wagen is een bedrijfswagen en de overtreding is vast gesteld buiten de werkuren.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 23 apr 2015 22:57

Boete wordt in B geïnd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

T.H.
Berichten: 61

#3 , 24 apr 2015 08:32

Snelheid is idd een van de 8 overtredingen die in de Crossborder Enforcement Richtlijn (CBE-Richtlijn) zijn opgenomen.

Dit betekent dat Fr legaal bij de DIV jouw naam en adress mag opvragen.

Dit heeft als gevolg dat:

- niet alleen jouw plaat zal dan in Frankrijk geseind staan maar ook je naam...
- je krijgt vermoedelijk naar een jaar of zo de Belgische gerechtsdeurwaarder over je vloer... en dan betaal je geen 45 Euro maar 180 euro plus de kosten voor de gerechtsdeurwaarder...

Ik beveel je aan een slimme jongen te zijn en de boete direct te betalen.

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 24 apr 2015 11:35

Gezien het een bedrijfswagen is zal DW waarschijnlijk gaan aankloppen bij leasemaatschappij. Maar die zullen u op hun beurt ook wel weten te vinden via werkgever.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 24 apr 2015 18:34

uit eerste bericht maak ik op dat het PVke al bij de bestuurder aangekomen is ...

Lancelot
Berichten: 12

#6 , 24 apr 2015 19:15

Niet betalen is geen optie. Je rijdt met een bedrijfswagen. De leasemaatschappij gaat niet opdraaien voor jouw verkeersovertreding.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 24 apr 2015 19:57

uit eerste bericht maak ik op dat het PVke al bij de bestuurder aangekomen is ...
PV wel natuurlijk, maar als TS niet wil betalen zullen er wel nog andere DW volgen zeker.

Veebee
Berichten: 565

#8 , 25 apr 2015 14:57

Te snel, betrapt, dus betalen, ik zie de problematiek niet eerlijk gezegd.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”