Foute gegevens op boete

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: Foute gegevens op boete

#16 , 29 apr 2015 12:23

Hou er rekening mee dat sommige parkeersystemen een specifieke plaats voor de stickers eisen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 30 apr 2015 12:54

Tja, ik heb ooit een retributie gekregen omdat hun systeem om te controleren of iemand via SMS betaald had, tijdelijk buiten werking was. Iedereen zonder ticketje hebben ze dan maar "preventief" een retributie gegeven die je dan moest protesteren als je via SMS betaald had. De logica achter deze waanzin ontgaat me volledig. Volgens mij is deze praktijk ook strafbaar, maar kom...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12828

#18 , 30 apr 2015 13:22

Doet de nmbs dat ook niet tegenwoordig? Als hun scanner niet werkt, moet je een ticket kopen om het nadien terug te vragen. Schandalige praktijken die waarschijnlijk zullen eindigen als er iemand voor naar de rechtbank stapt.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#19 , 30 apr 2015 13:33

Psssstttt : ik zoek de wetgeving die onterechte retributies strafbaar stelt ... (zal er niet zo in staan uiteraard)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 30 apr 2015 14:08

Ik zie het eerder in de "gedwongen verkoop" sfeer, dat soort praktijken...

Stel dat ik een volgende keer niet meer reageer tot op het punt dat het voor de rechtbank komt, zou ik dan tergend en roekeloos geding kunnen inroepen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”