Verkeersovertreding Nederland

Tom_Brands
Topic Starter
Berichten: 7

Verkeersovertreding Nederland

#1 , 21 apr 2015 13:48

Onlangs heb ik een boete van een snelheidsovertreding in de bus gekregen uit Nederland.
Ik was nog nooit daar geweest en al zeker niet op dat moment.
Ik heb foto's opgevraagd en verzet aangetekend tegen de boete. De foto's zijn toegekomen en tonen een héél vaag beeld van een wagen waar eigenlijk enkel de nummerplaat zichtbaar is (foto was 's nachts genomen)

Enkele weken later kreeg ik terug een boete in de bus. Dit maar om een parkeerovertreding. De feiten van deze overtreding bevonden zich ong op 5km van de eerste overtreding.
Ook voor dit heb ik verzet aangetekend.

Na een bezoekje bij de verzekering wilde ik weten wat er zou gebeuren mocht het verzet niet geaccepteerd worden. Of ik dan beroep zou kunnen doen op de rechtsbijstand. Die wist me te vertellen dat ik enkel beroep kan doen op de rechtsbijstand als er een dagvaarding gebeurd is.

Nu komt de vraag dus. Ik weet dat Burgerlijke stukken van deurwaarders in Nederland naar deurwaarders in België worden doorgespeeld voor betekening, maar heb dit nog nooit gezien voor een parketstuk. Hoe gaat dit precies in zijn werk?

Mvg,

Tom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 21 apr 2015 17:29

Informeer je eens op flitsservice.nl

veel kans dat er een verwisseling optreedt van nummerplaten bvb tss 1- platen en die zonder nummer vooraf
zou niet de eerste keer zijn ...

of iemand die ginder rondrijdt met (kopies van) jouw nummerplaat
check even of je het origineel nog op je auto hebt hangen.

als het nog erger wordt: aangifte doen bij politie, en nummerplaat door DIV laten vervangen voor ander nummer

Wuyts1991
Berichten: 399

#3 , 21 apr 2015 19:03

Is de kwaliteit van de foto's duidelijk genoeg om een DIV zegel te zien?

Reclame

Tom_Brands
Topic Starter
Berichten: 7

#4 , 22 apr 2015 14:28

@Inazuma: de plaat op de foto is een 1-plaat. Net zoals de mijne. Dus iemand ginder rijdt met mijn platen rond. Ik heb reeds aangifte gedaan bij de politie en een andere plaat aangevraagd. Alleen de boetes die reeds ontvangen zijn zijn ter mijner laste. Maar geen haar op m'n hoofd dat er aan denkt van te betalen. Daarom dat ik de rechtsbijstand wilde inschakelen, maar die wil/kan enkel in actie komen als er een dagvaarding gebeurd is. Ik wilde het niet ZO ver laten komen.

@Wuyts1991: De foto is van dusdanig slechte kwaliteit dat je zelfs geen kleuren kan onderscheiden. Tevens is de foto langs voor genomen. Dus geen zegel.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 22 apr 2015 15:47

Tom,

Informeer je bij Flitsservice.nl- snel - naar de te volgen procedures in NL.
Voor sommige daar moet je binnen een bepaalde tijdspanne reageren of je bent schuldig (wet Mulder ...) zonder proces.


Rechtsbijstand moet de Belgische regels niet gaan toepassen op NL situatie.
Naar gelang het geval zal je daar immers niet gedagvaard worden en ben je hopeloos te laat als je daar op wacht.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”