Geflitst op autostrade aan wegenwerken

JDW
Topic Starter
Berichten: 12

Geflitst op autostrade aan wegenwerken

#1 , 10 apr 2015 17:35

Goeiedag,

Ik heb vandaag (10/04/2015) een "proces-verbal initial" ontvangen van de police federale - police de la route Namur.
Ik ben op 14/03/2015 geflitst op de E40 in Herstal. Ik reed 100km/h, waar ik omwille van de werken 70km/h reed. De gemeten snelheid werd gecorrigeerd naar 94km/h
(Zonder excuses te willen inroepen: er reed iemand zéér kort achter mij zodat , ik vraag me of of die niet mee op mijn foto staat)

Enfin, Ik erken mijn fout, en ben bereid te betalen.

Toch, vooral uit niewsgierigheid, enkele vragen:

-Kan ik een nederlandstalig proces-verbaal krijgen?

-Kan ik de foto krijgen?

-Een proces verbaal moet bij mijn weten 14 dagen na vaststelling verzonden worden. Geldt als datum van vaststelling 14/03/2015 of "Le lundi 30 mars 2015 a 9h39 nous (naam), (functie) avons constaté que l'appareil fixe..."

-aansluitend op vorige vraag: geldt een "proces-verbal intitial" als volwaardig proces-verbaal ?

-Op de achterzijde van het document staat dat "une copie de présent PV avec formulaire de réponse est envoyé au titulaire de la marque d'immatriculation en date du 01-04/2015. De envelop waarin de brief zat werd afgestempeld op 08/04/215. Is dit een "standaard" tijdsinterval?

-De vorige vraag stel ik vooral omdat de text als volgt verder gaat: "dans les semaines qui suivent, un deuxième courrier vous sera envoyé avec une invitation à payer la perception immédiate par virement bancaire pour un montant de 120 euro sur un compte bancaire avec une référence structurée. En cas de non-paiement, le dossier sera considéré comme complet et transmis au Parquet de Liège."
Ik vermoed dat in dit volgend document, dat mij binnen "enkele weken" (2? 10? 52?) zou moeten bereiken iets zal staan in de trant van "gelieve binnen x aantal dagen te betalen". Als deze brief er dan ook 10 dagen over doet om tot bij mij te geraken, kan het moeilijk worden om binnen gestelde termijn te betalen. Wordt daar wettelijk rekening mee gehouden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 10 apr 2015 18:41

-Kan ik een nederlandstalig proces-verbaal krijgen?
Neen.

U kan wel een proces in het Nederlands krijgen ... of met tolk.
-Kan ik de foto krijgen?
Neen.
de foto zal normaal wel in het dossier zitten als u het voor de rechtbank laat komen .
-Een proces verbaal moet bij mijn weten 14 dagen na vaststelling verzonden worden. Geldt als datum van vaststelling 14/03/2015 of "Le lundi 30 mars 2015 a 9h39 nous (naam), (functie) avons constaté que l'appareil fixe..."
De vaststelling is de uitlezing van de foto-gegevens.

14 dagen heeft enkel effect op de bijzondere bewijswaarde van het PV
hier is de overtreding vastgelegd met een camera en is dat niet echt van belang
-aansluitend op vorige vraag: geldt een "proces-verbal intitial" als volwaardig proces-verbaal ?
Het heet gewoon zo ...
-Op de achterzijde van het document staat dat "une copie de présent PV avec formulaire de réponse est envoyé au titulaire de la marque d'immatriculation en date du 01-04/2015. De envelop waarin de brief zat werd afgestempeld op 08/04/215. Is dit een "standaard" tijdsinterval?
Niet ongebruikelijk.
-De vorige vraag stel ik vooral omdat de text als volgt verder gaat: "dans les semaines qui suivent, un deuxième courrier vous sera envoyé avec une invitation à payer la perception immédiate par virement bancaire pour un montant de 120 euro sur un compte bancaire avec une référence structurée. En cas de non-paiement, le dossier sera considéré comme complet et transmis au Parquet de Liège."
Ik vermoed dat in dit volgend document, dat mij binnen "enkele weken" (2? 10? 52?) zou moeten bereiken iets zal staan in de trant van "gelieve binnen x aantal dagen te betalen". Als deze brief er dan ook 10 dagen over doet om tot bij mij te geraken, kan het moeilijk worden om binnen gestelde termijn te betalen. Wordt daar wettelijk rekening mee gehouden?
ongeveer een maand na de eerste betalingsuitnodiging, volgt nog een tweede
ongeveer 2 maanden na het PV gaat het dossier naar het parket indien je niet betaald.

JDW
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 10 apr 2015 21:18

klaar en duidelijk, bedankt!

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”