Met 2 in wagen op passagiersstoel

krollebolleke
Topic Starter
Berichten: 1

Met 2 in wagen op passagiersstoel

#1 , 30 mar 2015 01:05

Ik rijd met een caddy bedrijfswagen, met maar 1 passagiersplaats.
Er zaten 2 personen op de passagiersstoel, waaronder 1 kind van 11 jaar. De gordel was rond beide personen bevestigd. Ik weet dat dit niet mag, ben ik mij van bewust. Weet iemand hoeveel de boete hiervoor bedraagt??? Indien meer info laat maar horen. De PV moet nog komen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 30 mar 2015 09:02

Hangt er van af : meer personen vervoeren dan het aantal zitplaatsen is sinds 1 maart 2013 2e graad (110€) doch het vervoeren van een min 18 jarige zonder aangepast kinderbeveiligingssysteem is 3e graad (165€). 't Zal er dus van afhangen wat de politie u cadeau gegeven heeft.

Doe dit wel niet meer (ook niet voor korte afstanden) Veel erger dan nu die boete zouden de gevolgen zijn bij een ongeval met (ernstige) verwondingen omdat de verzekeraar zich dan tegen u zal keren. Dit kan u tienduizenden euro's kosten ...

Betaal voorts maar in stilte uw minnelijke schikking. Uw werkgever zou u ook kunnen sanctioneren op basis van clausules in uw car policy.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 30 mar 2015 23:18

Goede manier om van een banaal ongeval een ongeval met zwaargewonden of erger te maken ...

Als u dan niet het "geluk" heeft dat het om een zwaar gemediatiseerd ongeval gaat, keert uw verzekeraar zich tegen u, en vergoedt de slachtoffers niet.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 mar 2015 14:01

Moet de verzekering sowieso de slachtoffers niet vergoeden en zich pas daarna tot de verzekeringsnemer wenden voor terugbetaling?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

T.H.
Berichten: 61

#5 , 01 apr 2015 21:32

Moet de verzekering sowieso de slachtoffers niet vergoeden en zich pas daarna tot de verzekeringsnemer wenden voor terugbetaling?
Zover ik weet vergoed de verzekeraar slachtoffers en neemt de persoon later in regres.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”