Melden van parkeerovertreding

Topheke
Topic Starter
Berichten: 16

Melden van parkeerovertreding

#1 , 27 mar 2015 08:23

Beste,

Graag had ik geweten wat ik kan doen om een flagrante parkeerovertreding dat enigzins voor overlast zorgt.
Aan het begin van onze straat staat er een verkeersbord E3 (verboden stilstaan en parkeren) met een afstandsaanduiding van 10m. In principe niets aan te merken op het feit dat het verkeersbord correct geplaatst staat of niet.

Dit verkeersbord werd aangebracht om voornamelijk het busverkeer dat via het ronde punt vlot te laten verlopen.
https://maps.google.be/maps?q=Jaak+van+ ... 57HJyl3fEg

Google maps is wat gedateerd, maar waar je daar het verkeersbord ziet is nu vervangen (reeds meer dan 3j geleden) door het huidige E3 verkeersbord.

Nu staan onze nieuwe buren voortdurend met hun 2 auto's geparkeerd waar het dus eigenlijk niet mag (binnen die 10m). Hierdoor wanneer het wat drukker verkeer is (dit is trouwens ook een doorgangsweg) er verkeersopstoppingen ontstaan en voornamelijk dan de bussen stilstaan.
één keer per jaar schrijft de politie eens wat boetes uit gedurende een week, maar voor de rest van de 51 weken wordt er hier geen aandacht aan gegeven.

Ik heb een vermoeden dat naar de politie bellen (blauwe lijn in Antwerpen) niet echt nuttig zal zijn, daar dit totaal niet prioritair zal blijken, maar zou ik dat eventueel aan een bepaalde dienst bij het District?

Vooraleer ik bestempeld zou worden als verzuurd, voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit, maar onze dochter (1j) wordt vaak wakker tijdens octhend en avond wanneer er voortudurent een harde busmotor blijft draaien en er voortdurend geclaxoneerd wordt omdat het moeilijk passeren is.
Oh ja, ik heb er mijn nieuwe buur ook al vriendelijk over aangesproken maar zonder resultaat.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 27 mar 2015 10:38

Antwerpen heeft zoals geweten zijn eigen verkeers- en parkeerreglement :wink:

Uiteindelijk moet de politie de boetes komen uitschrijven, dus probeer het zeker en herhaaldelijk. De Lijn zelf wil mss ook meewerken als hun bussen zich hierdoor vastrijden, maar ja, zoals gezegd, zo zijn er wel veel plaatsen in Antwerpen.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 27 mar 2015 10:42

Telkenmale dit aan de politie melden, via dit formulier:
http://www.politieantwerpen.be/formulier/overlast" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 28 mar 2015 19:03

En blauwe lijn bellen.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 29 mar 2015 15:52

of het iets gaan veranderen, is zeer de vraag ...

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 29 mar 2015 21:06

Soms wel ...soms niet hangt van het aantal opdrachten af en beschikbare interventie-eenheden.
Nu dienst verkeer kan wel in loop van de dag optreden ook in Ekeren.
Ook de wijkteammanager eens bellen.

Issued
Berichten: 1227

#7 , 23 apr 2015 18:54

Heb je de mensen zelf al eens aangesproken? Wil je het niet zelf doen dan middels de wijkagent? wijkagenten zijn er voor zulke zaken. Emmanuel Van de Sande is de jouwe.

Franciscus
Berichten: 38602

#8 , 23 apr 2015 21:19

Dat zal de kwartierinspecteur wel zijn.
Wijkteam is iets anders
Ook de wijkteamleider ( hoofdinspecteur) eens aanspreken zitten in dat nieuwe gebouw.
Ook de wijkteammanager (commissaris) eens aanspreken maar waar die zitten of nog bestaan vermoedelijk op Noorderlaan.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”