Negeren verkeersbord

simmieboy
Topic Starter
Berichten: 2

Negeren verkeersbord

#1 , 24 mar 2015 18:53

Beste,

Het is iets wat er eigenlijk zat aan te komen, maar vandaag gebeurde het dus.
Als ik van mijn werk kom, rijd ik eigenlijk een weg in , waar een verbodsbord staat.

Jaren geen problemen gehad, natuurlijk stond vandaag de politie er wel.
Ik weet dat ik in fout ben en ga gewoon de boete betalen.

Mijn vraag is of één van jullie weet wat de hoogte van deze boete zal zijn.

Hieronder vindt u met google maps de plaats met verkeersbord. Een C1 negeren is een derdegraadsovertreding dat weet ik
maar geldt dit voor dit verkeersbord ook?

https://www.google.be/maps/@51.039342,3 ... ZzLtFw!2e0" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt

Simon

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 24 mar 2015 19:43

Off-topic, maar ik vraag mij hoe de bewoners van die straat thuis geraken.

simmieboy
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 24 mar 2015 19:47

In de andere richting mag je er wel door. Is omdat ze willen vermijden dat de vrachtwagens van het industriepark de sluiproute nemen vermoed ik

Reclame

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#4 , 25 mar 2015 10:46

Beste

Bij gebreke aan andersluidende bepaling, gaat het om een eerstegraadsovertreding.

U ontvangt een onmiddellijke inning van 55 EUR.
Uw rijbewijs kan niet onmiddellijk worden ingetrokken
Wanneer de onmiddellijke inning niet wordt betaald, ontvangt u een minnelijke schikking van 65 EUR
Wanneer ook de minnelijke schikking niet wordt betaald, ontvangt u een bevel tot betalen of een dagvaarding voor het gerecht.
- Ontvangt u een bevel tot betalen dan moet u binnen de 45 dagen betalen.
Gaat u niet akkoord met het bevel, dan moet u binnen de 30 dagen bezwaar instellen.
Werd geen bezwaar ingesteld en niet (tijdig) betaald, dan kan het bedrag worden afgehouden van de belastingen.
- Wordt u gedagvaard voor de rechtbank, dan bedraagt de boete 10 tot 250 EUR (opdeciemen)
Deze geldboetes worden verdubbeld wanneer u minder dan 3 jaar eerder reeds voor gelijkaardige feiten werd veroordeeld.
De boete wordt bovendien verhoogd met de gerechtskosten (ongeveer 100 EUR = gerechtskosten)
Bedraagt de boete meer dan 25 EUR (opdeciemen) dan betaalt u bovendien een bijdrage aan het Slachtofferfonds van 25 EUR (opdeciemen)
De rechter kan geen verval van het recht tot sturen uitspreken
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Franciscus
Berichten: 38600

#5 , 25 mar 2015 11:10

Opdeciemen is X 6 op dit ogenblik

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”