geflitst tegen 103 met correctie op baan van 50km

partner
Topic Starter
Berichten: 6

geflitst tegen 103 met correctie op baan van 50km

#1 , 05 mar 2015 20:21

Goeiedag , ben dit weekend geflitst op een baan van 50 tegen een gecorrigeerde snelheid van 103km/h en ben door het rood nog gereden.waarom? Heb men verloofd bij een aandereman zien binnengaan en flupte volledig. Ze had me verlaten terwijl we net een huis hadden gekocht en gingen trouwen. Ben nu momenteel men rijbewijs 15 dagen rijbewijs kwijt en dit is ook men eerste grote overtreding in 5 jaar. Ik weet dqt dit zowieso voor de rechtbank komt maar weet niet wat ik aan welke sanctie kan verwachten. Ze hebben me de raad gegeven om eennadvocaat van rechtsbijstand te nemen en ik hoop dat ze me toestaan voor verzachtende toestanden te verlenen. Maar wat kan ik verwachten en wanneer kan ik hiet een brief van krijgen ? Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 05 mar 2015 20:46

Vermoedelijk rechtbank

60-3000€
Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)
+ gerechtskosten en bijdrage slachtofferfonds.

lohabra
Berichten: 1015

#3 , 05 mar 2015 20:49

Bijdrage slachtofferfonds: 150 euro, indien 1 totaalbedrag uitgesproken voor het rode licht + de snelheidsovertreding. En 2 x 150 euro, indien twee afzonderlijke veroordelingen uitgesproken worden voor beide inbreuken.

Hoe lang ben je houder van een rijbewijs ?
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 05 mar 2015 21:08

Blijkbaar al 5 jaar

Verzachtende omstandigheden??? omdat u flipte??? is eerder een contra-indicatie.
Misschien eens ook denken aan een cursus relatietherapie.

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 05 mar 2015 21:22

Ja, dat lijkt mij nu ook niet zo'n goed idee, dat zijn eerder verzwarende omstandigheden. Ik kan er in komen als de rechter u zo lang mogelijk van de baan wil houden.

Lancelot
Berichten: 12

#6 , 05 mar 2015 22:10

Dat zijn twee zware overtredingen, zeker de hoge snelheid. Ik vrees dat een advocaat daar niet veel kan aan doen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 mar 2015 15:06

Idem met wat Franciscus en LeenW zeggen: denk goed na om de reden van uw overtreding als "verzachtende omstandigheid" te gebruiken. Dit kan als een boomerang terugkomen en net het omgekeerde effect hebben. Zal allemaal afhangen van de politierechter.

Hebt u bij het door het rood rijden mensen in gevaar gebracht? Ik bedoel maar: ik ben zelf ook al eens door een rood licht gereden, door pure verstrooidheid, maar op een plaats waar je er geen andere mensen mee in gevaar brengt (was op een oversteekplaats voor voetgangers waar ze zo op een knop moeten drukkn, maar er was op dat moment helemaal niemand aan het oversteken). Gelukkig stond er geen flitser, maar er is nog een verschil tussen dit en het door het rood rijden op een druk kruispunt, natuurlijk.

Was het ook echt door rood gereden, of was het op het randje van oranje / rood? Kwestie van uw verdediging daar misschien "rond te bouwen".

Uiteindelijk zou ik zeker duidelijk laten blijken dat je beseft dat je zwaar in fout gegaan bent en niet te veel excuses zoeken. Is meestal de beste strategie voor een politierechtbank...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 06 mar 2015 15:27

Staat er bij vaststellingenpolitie en of uw verhoor iets van bovenstaande in vermeld?
Ik kan niet denken dat politie dat niet gevraagd heeft: een verklaring waarom u dat gedaan hebt?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 06 mar 2015 16:31

Die 50, is dat wegens bebouwde kom, of door een snelheidsbeperking ?

Termijn ...
Het kan wéken of màànden duren voor je gedagvaard wordt.
Eerste rechtszitting bijna een jaar na de overtreding is niet abnormaal.

Na veroordeling kan het maanden tot jàren duren eer de straf effectief uitgevoerd wordt.

AdvoBleyaert
Berichten: 85
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brugge
Contacteer: Website

#10 , 07 mar 2015 09:54

Bij dagvaarding voor de politierechtbank kunt u normaalgezien via de verzekeraar van het voertuig beroep doen op een advocaat naar uw keuze.
_________________
Advocaat Bart Bleyaert
http://www.bartbleyaert.be

__________________
Voorwaarden kosteloze tweedelijnsbijstand (pro deo)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”