Inlichtingsformulier van overtreding komt te laat

sanli
Topic Starter
Berichten: 1

Inlichtingsformulier van overtreding komt te laat

#1 , 04 mar 2015 16:44

HalloIk heb 2 wagens. Met de 2e rijden anderen mee.Ik heb in 2014 drie maal een een boete gehad die door een ander is gepleegd.Maar helaas krijg ik de inlichtingsformulier steeds 1a 2 dagen voor de overschrijvingsformulier zodat ik geen kans krijg om het in te vullen en te verzenden met de gegevens van de bestuurder.Ik heg zelfs een maal gehad dat ik ze beiden op het zelfde dag kreeg. De 5 dagen regel wordt niet toegepast.Het is niet enkel een gemeente of stad. Ik heb zelfs van 3 verschillende plaatsen het zelfde mee gemaaktWat kan ik hier tegen doen. Is dat wettelijk?

Bedankt voor jullie hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 04 mar 2015 18:26

HalloIk heb 2 wagens. Met de 2e rijden anderen mee.Ik heb in 2014 drie maal een een boete gehad die door een ander is gepleegd.Maar helaas krijg ik de inlichtingsformulier steeds 1a 2 dagen voor de overschrijvingsformulier zodat ik geen kans krijg om het in te vullen en te verzenden met de gegevens van de bestuurder.
Het interesseert de staat eigenlijk geen bal wie de overtreding begaan heeft, als er maar betaald wordt ...
Heel het proces is geautomatiseerd en bedoeld om inkomsten zo snel mogelijk binnen te halen, niet om de overtreder te identificeren of te registreren.
Mogelijk verandert dat als er ooit een rijbewijs met punten komt, maar voorlopig is dat er niet.

PV met inlichtingenformulier (via politie) en de brief voor de onmiddellijke inning (via Bpost) vertrekken zowat gelijk.
En ze vertrekken beide naar de houder van de nummerplaat.


Het inlichtingenformulier wordt niet eens meer bekeken als u of iemand anders betaald heeft.
(En als u niet betaalt, kijkt men er ook amper naar.)

De 5 dagen regel wordt niet toegepast.
Over welke 5 dagen regel heeft u het :?:

wolf2
Berichten: 2071

#3 , 05 mar 2015 20:37

Start je bericht eens opnieuw in een andere, meer geschikte rubriek: je zal meer reacties krijgen. Niet iedereen leest alle vragen van alle rubrieken.
Je bent beland in "Erfrecht en Schenkingen"; dat was zeker de bedoeling niet.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 05 mar 2015 20:41

De overtreding moet ten laatste nadat de politie de titularis van de nummerplaats heeft worden verzonden.
Dus niet aankomen wel verzonden.
Als het PV is aangemaakt dus de titularis gekend wordt het PV doorgestuurd - via centrale server maakt de verzender (bpost) het formulier onmiddellijke inning aan ... kan dus zijn dat u op dezelfde dag of de dag erna al de brief voor OI.

Inderdaad over welke 5 dagen hebt u het?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”