postbode +hindernissen

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

postbode +hindernissen

#1 , 03 mar 2015 14:24

Elke bewoner van de straat heeft problemen met spoorvorming van auto postbode .Mijn buurman heeft door middel van betonblokken een hindernis trachten te maken .Door die blokken moet de postman uit zijn auto komen om brieven te posten .Maar wat doet die postbode nu ...hij steekt zijn brieven in mijn brievenbus .Ben ik verplicht om deze brieven in zijn brievenbus te gaan steken ??
Deze postbode rijd in de 3km lange straat tegen straatrichting in over het fietspad TEGEN de richting van fietsers in .Hij komt 3km lang niet uit zijn auto.Politie reageert niet .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 03 mar 2015 14:33

Dat moet dan een landwegeltje zijn, als er spoorvorming ontstaat door een autootje ? En staan die betonblokken dan op de openbare weg ?

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mar 2015 14:34

Telkens opnieuw klacht indienen bij de post.

Reclame

LeenW
Berichten: 12838

#4 , 03 mar 2015 14:35

Foto's nemen / filmpje maken en aan de ombudsman van de post bezorgen.

Aan HLN.be bezorgen zal de procedure waarschijnlijk nog versnellen, maar dat is niet echt juridisch advies :wink:

Redrum
Berichten: 574

#5 , 03 mar 2015 16:17

Dat moet dan een landwegeltje zijn, als er spoorvorming ontstaat door een autootje ? En staan die betonblokken dan op de openbare weg ?
Wellicht het tegendeel. Aangezien hij niet uitstapt om te bussen vermoed ik dat hij over de onverharde opritten en dergelijke zal rijden.

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#6 , 03 mar 2015 20:26

Drie meter van de openbare weg is onverharde grond .Vroeg de verharding aan maar kreeg een negatief van het stadhuis.De hindernissen aanleggen is werk van mijn gebuur .De betonblokken liggen tussen de openbare weg en zijn brievenbus .De post weet heel goed hoe alles gebeurd.Foto hoeft niet .In het stadstijdschrift word dit gemeld.
Terug naar mijn vraag ..Ben ik verplicht de brieven van mijn buur in zijn brievenbus te duwen ??? Ik wil niet voor postbode spelen omdat hij hindernissen aanlegt voor echte postman .De hindernissen zijn niet mijn probleem .Wil zijn brieven .
Denk dat het verboden is deze blokken te plaatsen omdat het zijn eigendom niet is .Maar grond van openbare weg .

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#7 , 03 mar 2015 20:30

dit vond ik in google
Spoorvorming, R.P., Hasselt
29/07/2009 om 09:52 door x - x
Print








Bij de postbodes die voor spoorvorming zorgen voor de brievenbus is het vooral de postbode die 's morgens in alle vroegte met de kranten rondracet in de postauto die openbare en private bloemperken, gazonnen, hegjes en zelfs de tegels van stoepen en terrassen voor de huizen kapot rijden, omdat de heren met de auto tot vlak tegen de brievenbus willen rijden zodat ze niet moeten uitstappen om de krant te dumpen. Nu we toch bezig zijn: ze rijden ook 95% van hun route op de linkerkant van de (fiets)-wegen tegen alle verkeer in om het uistappen te vermijden.

LeenW
Berichten: 12838

#8 , 03 mar 2015 20:32

De buur mag die daar niet plaatsen, het mag de Post echter ook geen vrijgeleide geven om u met het probleem op te zadelen. Ik zou de brieven terugbezorgen aan de Post met de mededeling "op verkeerd adres aangeboden".

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 03 mar 2015 21:52

dit vond ik in google
Spoorvorming, R.P., Hasselt
29/07/2009 om 09:52 door x - x
Print

Bij de postbodes die voor spoorvorming zorgen voor de brievenbus is het vooral de postbode die 's morgens in alle vroegte met de kranten rondracet in de postauto die openbare en private bloemperken, gazonnen, hegjes en zelfs de tegels van stoepen en terrassen voor de huizen kapot rijden, omdat de heren met de auto tot vlak tegen de brievenbus willen rijden zodat ze niet moeten uitstappen om de krant te dumpen. Nu we toch bezig zijn: ze rijden ook 95% van hun route op de linkerkant van de (fiets)-wegen tegen alle verkeer in om het uistappen te vermijden.
een post van een ander forum/gazet is niet echt een argument.

U kan terecht klagen bij de post en die zullen de postbediende op de vingers tikken. Niet noodzakelijk voor de schade aan de openbare weg, maar gewoon voor de verkeerde postbedeling.

Franciscus
Berichten: 38599

#10 , 03 mar 2015 22:25

En uiteraard dient de politie daar tegen op te treden. Dus eens een babbeltje met de teamleider daar of teammanager ( commissaris) kan vermoedelijk snel een einde maken aan dat soort van rijgedrag. Samen met een brief naar burgemeester ...wie zal de herstellingen betalen????

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 04 mar 2015 00:31

En uiteraard dient de politie daar tegen op te treden.
Politie is in absurde mate ziende blind voor de overtredingen door bvb De Lijn, bpost en andere overheidsinstellingen, en uiteraard ook voor overtredingen door de overheid zelf.

De Lijn heeft bvb 5x meer ongevallen dan PVs / 100.000 km ...

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#12 , 04 mar 2015 09:17

De Lijn heeft bvb 5x meer ongevallen dan PVs / 100.000 km ...
We geraken een beetje off topic, maar je kan je vragen stellen bij de oorzaak van dit fenomeen. Is het enkel en alleen omdat De Lijn chauffeurs zich meer kunnen permiteren? Of omdat De Lijn in bepaalde situaties bevoorrecht is en andere chauffeurs daar onvoldoende rekening mee houden?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 04 mar 2015 14:52

Een aantal weggebruikers weet maar al te goed dat zij nauwelijks of niet gecontroleerd of geverbaliseerd worden precies omwille van het voertuig of de "eigenaar" van het voertuig, waarmee zij onderweg zijn.

Niemand heeft toelating om spookrijdend met een auto op trottoirs en fietspaden te rijden.
Bpost doet dat dagelijks, massaal - maar iets te vroeg voor de meesten onder ons, je moet om 5 uur 's morgens al op de baan zijn om het te zien.

giserke
Berichten: 2434

#14 , 04 mar 2015 14:57

De Lijn heeft bvb 5x meer ongevallen dan PVs / 100.000 km ...
We geraken een beetje off topic, maar je kan je vragen stellen bij de oorzaak van dit fenomeen. Is het enkel en alleen omdat De Lijn chauffeurs zich meer kunnen permiteren? Of omdat De Lijn in bepaalde situaties bevoorrecht is en andere chauffeurs daar onvoldoende rekening mee houden?
Neen, omdat agenten niet gewoon zijn van werken.
Als ze met chauffeurs van De Lijn of De post te maken hebben riskeren ze extra paperassen te moeten verwerken, om dan uiteindelijk toch het deksel op de neus te krijgen van de commandant.

Johanov
Berichten: 1

#15 , 04 mar 2015 17:06

Ik dacht dat de brievenbus moest geplaatst worden op de grens van de privégrond en de openbare weg. Dat de teamleaders e.d. eens vanachter hun bureau komen om ter plaatse gaan te zien.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”