Staande vrouw houd parkeerplaats vrij

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

Staande vrouw houd parkeerplaats vrij

#1 , 02 mar 2015 10:44

Onlangs wilde ik mijn auto parkeren op volle parking waar 1 plaats vrij was .Toen ik wilde inrijden ging een vrouw op deze plaats staan .Ik vroeg deze vrouw wat dit te betekenen had .Ze zei ...mijn vriendin komt er spoedig aan en ik reserveer deze parkeerplaats voor haar .Is dit wettelijk ?? Wat is het gevolg als ze zich kwetst ? Ze ging zelfs met haar 2 handen op mij motor gedeelte .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 02 mar 2015 10:47

Neen, dit is niet wettelijk. Een parkeerplaats vrijhouden voor iemand mag niet, op geen enkele manier.

Indien ze zich kwetst, hangt dit ervan af hoe dit gebeurt. Rijdt u tegen haar, zal u volledig verantwoordelijk gesteld worden. Verbrandt ze haar handen aan uw motorkap, is ze zelf verantwoordelijk.

Zelf zou ik daar blijven staan zijn tot ze weg ging, en kon haar vriendin ook staan wachten en tijd verliezen. Komt de politie toevallig langs en kijkt eens wat de commotie is, zal het snel in uw voordeel opgelost zijn.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”