inbaslagname auto papieren

indiantrans1972
Topic Starter
Berichten: 1

inbaslagname auto papieren

#1 , 25 feb 2015 17:30

beste ,Ik heb in november vorig jaar een porsche cayenne gekocht bij een handelaar .Ik wou hem laten ombouwen naar lichte vracht ,maar aangezien dat in belgie niet kan moest da in duitsland gebeuren .Dus een firma uit wielsbeke regelde alles voor mij . Nu blijkt met dit voertuig een misdrijf te zijn gebeurt . De duitse div heeft de papieren in beslag genomen . Ik ben dan naar de politie hier geweest maar die kunnen mij niet helpen omdat het voertuig niet geseind staat in belgie . Vanuit duitsland krijgen we geen enkele verdere informatie . Hoe kan ik zoiets oplossen ?Het voertuig zelf staat nog altijd bij mij thuis MVG Hans

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 25 feb 2015 17:43

En hoe weet men dat het voertuig in Duitsland gesignaleerd staat?
Wie vertelt u dat?

Heeft die persoon de volledige tekst van het bericht.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 25 feb 2015 18:40

Jongens , allebei opletten met die dt-fouten. Het wordt genant!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 25 feb 2015 21:49

Niet echt een antwoord op uw vraag maar in Belgie zal uw Cayennepeper lichte vracht fiscaal vereerd worden met de autobelasting van een personenwagen (ook BIV) omdat de lengte van de laadruimte geen 50% van de afstand tussen de wielassen is.

Die gunstige fiscaliteit voor luxecamionettekes met een laadbakske vanaf 30% heeft maar een paar jaar standgehouden (2010-2012 of daaromtrent). Dat zijn nu LV s die getaxed worden als PW s. Enige uitzondering zijn dubbele cabine pick up's zoals de Toyauto Hilux en de Landrover 110 DCPU.

wolf2
Berichten: 2071

#5 , 25 feb 2015 22:17

Wellicht krijg je meer antwoorden als je je vraag opnieuw stelt in een juistere categorie... je zit nu in Erfrecht en Schenkingen wat niet uw bedoeling was.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 01 mar 2015 18:32

Naar een Duits Verkehrsamt bellen en informeren ...

KrisP
Berichten: 145

#7 , 02 mar 2015 16:21

Wanneer is dat crimineel feit gebeurd? Vooraleer u hem van de handelaar gekocht hebt of terwijl hij in Duitsland was voor ombouw?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”