Verkeerde kilometerpaal op pv

Benjken
Topic Starter
Berichten: 3

Verkeerde kilometerpaal op pv

#1 , 23 feb 2015 17:52

Hallo,

Ik heb een verkeersboete gekregen en ik zie nu dat de plaats waar ik geflitst ben een fout bevat.
Ik ben geflitst aan kilometerpaal 31.5 te Lede, nu staat kilometerpaal 31.5 niet in Lede maar in Erpe-Mere. Er staat wel een paal 35.1 in Lede, dus ik vermoed dat het een typfout zal zijn.

Nu is die fout zwaar genoeg om succesvol een bezwaar te kunnen indienen? Of gaan ze gewoon een nieuw briefje opsturen met de correcte kilometerpaal achteraf?

Met vriendelijke groeten,

Benjamin.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 23 feb 2015 18:13

Je ben geflitst, iedereen maakt fouten. Wees een volwassen persoon en geef je fouten toe, betaal je boete en ga door met je leven. (pas misschien je rijstijl aan)
De foto is bewijs genoeg. De locatie zal waarschijnlijk een typefout zijn, deze zal zonder meer worden gecorrigeerd in een navolgend proces-verbaal indien nodig. Betaal je de boete niet, bv door het verweerschrift in te vullen. Dan stijgt de boete al direct. Ga je naar de politierechtbank, hou rekening met administratieve kosten +-60 euro en een bijdrage aan het slachtofferfonds van +-150 euro en dan moet je de boete zelf nog betalen....
Denk dus goed na.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 23 feb 2015 18:42

Materiele fout kan rechtgezet zijn of worden in een navolgend PV
Daarvan weet u pas bij inzage dossier of er daar eentje van opgesteld is ...

Plaats kan aangetoond worden adhv de foto die de juiste plaats gaat illustreren.

Als de fout niet rechtgezet is tegen een eventueel proces, en er op die plaats een andere snelheidsbeperking geldt, heeft u een redelijke kans op vrijspraak - niet alle rechters stappen even mild over fouten in een PV heen, voor sommigen is dat een faux-pas.

Tenzij je boven de 120 zat, want dat mag nergens ...

Reclame

Benjken
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 23 feb 2015 22:26

Bedankt voor de info/tips!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”