4km te snel..

mbbs1024
Berichten: 474

Re: 4km te snel..

#16 , 20 feb 2015 21:19

@ inazuma wat is VVC en waarom zou je doodgaan als je van 100 naar 50 vertraagd ?

Verder zou ik bij bumperklevers eerder wat trager gaan rijden en mijn 4 knipperlichten aansteken om aan te geven dat ze te dichtbij zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#17 , 20 feb 2015 22:58

VVC=Vlaams VerkeersCentrum

Al die borden boven de snelweg gezien met groene pijlen, rode kruisen, en soms snelheidsborden op? Deze worden aangestuurd door het VVC. Indien het verderop file is (of een significante vertraging) gebruiken ze deze borden om de snelheid al vroeger naar omlaag te halen. Alleen blijkt dat enerzijds zo goed als niemand zich daar iets van aantrekt (en een vrachtwagen die niet remt achter u terwijl u dit wel doet...), en anderzijds dat de snelheden hierop aangegeven niet altijd even correct of veilig zijn (normaal wordt er afgebouwd via 110, dan 90, 70, en als laagste 50, maar soms zit hier een hiaat tussen -110 naar 70 bv- en moet je plots feller remmen, iets wat een vrachtwagen niet zo goed kan).

ippa
Berichten: 174

#18 , 21 feb 2015 10:39

Respecteer de toegelaten snelheid.... dan geen discussie nodig...

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#19 , 21 feb 2015 11:19

Al die borden boven de snelweg gezien met groene pijlen, rode kruisen, en soms snelheidsborden op? Deze worden aangestuurd door het VVC. Indien het verderop file is (of een significante vertraging) gebruiken ze deze borden om de snelheid al vroeger naar omlaag te halen. Alleen blijkt dat enerzijds zo goed als niemand zich daar iets van aantrekt (en een vrachtwagen die niet remt achter u terwijl u dit wel doet...
Alleen staat daar onbehoorlijk vaak plots 50 terwijl de vorige en de volgende borden op 100 staan ;
terwijl er noch voor noch achter enig verkeersprobleem is.

https://twitter.com/WegWanBeheer/status ... 3564570624" onclick="window.open(this.href);return false;

geen probleem op de Ring ; geen probleem op de E313/E34 richting Hasselt ; geen probleem op de aansluiting tussen beide ... wel plots 50


Soms gebeurt dat maar luttele sekonden.
Effect: sommigen rijden een totaal zinloze snelheidsbeperking tot 50 (op een snelweg !) voorbij ; de rest van het verkeer dat maar een paar sekonden meer achter hen komt, heeft die beperking nooit gekregen, of zelfs nooit gezien.

Kwestie van tijd voor het daar mis mee gaat.


Deze manke werking is men intussen aan het koppelen aan flitspalen die mee dynamisch ingesteld worden...



Tijdje geleden op een besneeuwde E313 : een onverantwoorde 90 toegelaten, terwijl 70 eigenlijk al nipt was
Dag er na op een sneeuw en ijs vrije E313 :70 ...

Logisch dat geen kat die dynamische zever opvolgt.
Wat op die borden staat, slaat doorgaans nergens op, en is meestal onwettig
(snelheidsbeperkingen zijn niet toegelaten waar een gevaarsbord gebruikt kan worden of de plaatsgesteldheid duidelijk een lagere snelheid nodig maakt)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”