Ik denk niet dat dat terzake doet. De correctie bij een snelheidscamera is er slechts omdat niet kan worden nagegaan op welk deel van de carrosserie de snelheidsmeting werd verricht.Bij gebrek aan speling op trajectcontrole, lijkt mij dit overbodig.
Zo kan je blijven zoeken. Als je in de zone van de controle een paar maal van rijstrook wisselt, leg je ook een paar meter meer af. Je kan ook over 90 % van de afstand gerust 150 Km/hr rijden en dan de restend afstand bijna stilstaan. Zo kan je blijven zoeken. Reken maar dat ze een marge hebben voorzien om hieraan tegemoet te komen.Bijkomende vraag: op het viaduct in Gent is er ook trajectcontrole. Het viaduct is echter niet recht, maar maakt een lichte bocht. In principe leg je dus op de éne rijstrook meer afstand af dan op de andere. Zou hier ook rekening mee gehouden zijn bij het afstellen van de camera's?
Als men gewoon de kortst mogelijke weg neemt voor de trajectmeting, dan maakt dat niet uit (zie bijvoorbeeld de blauwe lijn bij een olympische marathon). In dat geval heb je een ondergrens voor de gemeten gemiddelde snelheid en is de staat technisch ingedekt.Bijkomende vraag: op het viaduct in Gent is er ook trajectcontrole. Het viaduct is echter niet recht, maar maakt een lichte bocht. In principe leg je dus op de éne rijstrook meer afstand af dan op de andere. Zou hier ook rekening mee gehouden zijn bij het afstellen van de camera's?
Neen, kortste weg, hé. Als je die aan 90 per uur moet nemen om niet geflitst te worden, mag je de langste weg aan een ietsje hogere snelheid nemen en toch niet geflitst worden door de trajectcontrole...De langste weg ... als je discussie wil vermijden
Nee, die zwalpende zatlap zullen ze wel andere feiten aanwrijven.De langste weg ... als je discussie wil vermijden