Trajectcontrole

Paul Huurder
Topic Starter
Berichten: 107

Trajectcontrole

#1 , 08 feb 2015 22:43

Hallo,

Daarstraks was ik op de E40 aan het rijden thv Wetteren. Daar is een traject controle.
Ik was 118/119 km per uur aan het rijden. Kwam er ineens een auto mij voorbij gestoken tegen (ik schat 135/140).

Nu begon ik te denken.

Bij een "normale" flitspaal heb je een correctie van 6km.
Zit er op een traject controle ook een correctie? En indien ja, hoeveel ongeveer.

Ik ben iemand die probeert om me aan de snelheidslimiet te houden, maar ik ben gewoon nieuwsgierig :-)
Vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 08 feb 2015 23:25

Bij gebrek aan speling op trajectcontrole, lijkt mij dit overbodig.

giserke
Berichten: 2434

#3 , 09 feb 2015 01:35

Inderdaad. Bij trajectcontrole meet men de tijd van punt A naar B.
De gemiddelde snelheid hiervan is zeer correct berekend.

Trouwens, rekenen op een 'correctie' is met nieuwe auto's niet zeer slim, want de snelheidsaanduiding is ook zeer correct geworden.

Reclame

Bart 01
Berichten: 153

#4 , 09 feb 2015 10:46

Ze passen in elk geval zeker een marge toe daar. Maar dat zal eerder te maken hebben met het feit dat ze toestroom van boetes nu al niet de baas kunnen denk ik.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 feb 2015 11:22

Bijkomende vraag: op het viaduct in Gent is er ook trajectcontrole. Het viaduct is echter niet recht, maar maakt een lichte bocht. In principe leg je dus op de éne rijstrook meer afstand af dan op de andere. Zou hier ook rekening mee gehouden zijn bij het afstellen van de camera's?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#6 , 09 feb 2015 11:28

Bij gebrek aan speling op trajectcontrole, lijkt mij dit overbodig.
Ik denk niet dat dat terzake doet. De correctie bij een snelheidscamera is er slechts omdat niet kan worden nagegaan op welk deel van de carrosserie de snelheidsmeting werd verricht.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 09 feb 2015 11:54

Bijkomende vraag: op het viaduct in Gent is er ook trajectcontrole. Het viaduct is echter niet recht, maar maakt een lichte bocht. In principe leg je dus op de éne rijstrook meer afstand af dan op de andere. Zou hier ook rekening mee gehouden zijn bij het afstellen van de camera's?
Zo kan je blijven zoeken. Als je in de zone van de controle een paar maal van rijstrook wisselt, leg je ook een paar meter meer af. Je kan ook over 90 % van de afstand gerust 150 Km/hr rijden en dan de restend afstand bijna stilstaan. Zo kan je blijven zoeken. Reken maar dat ze een marge hebben voorzien om hieraan tegemoet te komen.
Voor mij mogen ze over het volledige autowegennet traject controle installeren. Dan moeten ze wel aan iedere op en afrit camera's plaatsen en een zwaardere computer.

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 feb 2015 12:14

Bijkomende vraag: op het viaduct in Gent is er ook trajectcontrole. Het viaduct is echter niet recht, maar maakt een lichte bocht. In principe leg je dus op de éne rijstrook meer afstand af dan op de andere. Zou hier ook rekening mee gehouden zijn bij het afstellen van de camera's?
Als men gewoon de kortst mogelijke weg neemt voor de trajectmeting, dan maakt dat niet uit (zie bijvoorbeeld de blauwe lijn bij een olympische marathon). In dat geval heb je een ondergrens voor de gemeten gemiddelde snelheid en is de staat technisch ingedekt.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 09 feb 2015 15:16

De langste weg ... als je discussie wil vermijden 8_)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 09 feb 2015 15:41

De langste weg ... als je discussie wil vermijden 8_)
Neen, kortste weg, hé. Als je die aan 90 per uur moet nemen om niet geflitst te worden, mag je de langste weg aan een ietsje hogere snelheid nemen en toch niet geflitst worden door de trajectcontrole...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#11 , 09 feb 2015 15:52

De langste weg ... als je discussie wil vermijden 8_)
Nee, die zwalpende zatlap zullen ze wel andere feiten aanwrijven. :mrgreen:

Strikt genomen zou je die langste weg kunnen blijven langer maken door voortdurend te zigzaggen. Met als gevolg dat je een oneindig lange weg krijgt en die dus aan een oneindige snelheid (jaja, Einstein draait zich om in zijn graf) zou kunnen afleggen zonder "geflitst" te worden. Het is wel degelijk de snelheid gemeten over de korste weg die de ondergrens gaat bepalen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”