niet-geijkte snelheidsmeter

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: niet-geijkte snelheidsmeter

#16 , 09 feb 2015 11:30

Aangezien er wordt gesproken van onaangepaste snelheid, zal er geen ijkingsattest nodig zijn.

Dan rest enkel nog de vraag of u binnen de 2 weken kopie van het pv ontving.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#17 , 09 feb 2015 14:30

Dan rest enkel nog de vraag of u binnen de 2 weken kopie van het pv ontving.
Enige verschil hiermee is dat het PV de bijzondere bewijswaarde verliest. Maar of dit enig verschil gaat uitmaken in een eventuele rechtszaak, durf ik sterk te betwijfelen. Rechters zijn nogal geneigd om de politie te geloven...

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#18 , 09 feb 2015 14:37

Wat dan in strijd zou zijn met de basisbeginselen van het strafrecht.

Een pv dat niet tijdig werd meegedeeld, krijgt immers de waarde van een inlichting, een verklaring.

Als tegenpartij evenwel het tegendeel verklaart, is er sprake van tegenstrijdige verklaring, dus van twijfel.

Twijfel betekent in se steeds vrijspraak.

(Maar dat is natuurlijk de theorie).
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

giserke
Berichten: 2434

#19 , 09 feb 2015 16:54

Wat dan in strijd zou zijn met de basisbeginselen van het strafrecht.

Een pv dat niet tijdig werd meegedeeld, krijgt immers de waarde van een inlichting, een verklaring.

Als tegenpartij evenwel het tegendeel verklaart, is er sprake van tegenstrijdige verklaring, dus van twijfel.

Twijfel betekent in se steeds vrijspraak.

(Maar dat is natuurlijk de theorie).
Dan moet je het als beklaagde al serieus domweg verknallen op de rechtbank om dan nog veroordeeld te worden.

Turaki
Berichten: 6870

#20 , 09 feb 2015 17:51

Wat dan in strijd zou zijn met de basisbeginselen van het strafrecht.

Een pv dat niet tijdig werd meegedeeld, krijgt immers de waarde van een inlichting, een verklaring.

Als tegenpartij evenwel het tegendeel verklaart, is er sprake van tegenstrijdige verklaring, dus van twijfel.

Twijfel betekent in se steeds vrijspraak.

(Maar dat is natuurlijk de theorie).
Dan moet je het als beklaagde al serieus domweg verknallen op de rechtbank om dan nog veroordeeld te worden.
Het enige dat je kan zeggen komt neer op "de politie liegt". Rechter zal dan de vaststellende agent oproepen, en deze zal uitleggen waarom het PV te laat is verstuurd, en nog eens verklaren wat hij vastgesteld heeft. En dan zal de rechter beslissen wie hij zal geloven.

Galacticrme
Topic Starter
Berichten: 13

#21 , 09 feb 2015 19:26

Ik denk dat ik gewoon die 110 zal betalen. Het duurde 3 weken alvorens ik het pv ontving. De dag erna had ik al het overschrijvingsformulier. Ik dacht na 2 weken al dat ik niks meer zou ontvangen, maar dat bleek ijdele hoop ;) 110 euro is natuurlijk veel geld, maar als ik bekijk wat het mij nog meer zou kunnen kosten als ik dit aanvecht... Ik reed te snel. 4-vaksbaan, geen verkeer,... Dit zijn allemaal geen excuses. 120 reed ik zeker en vast niet! Dit is onmogelijk, want ik stond stil aan het rode licht. Nog een km. verder haalden ze me aan de kant. Mijn wagen is reeds 10 jaar oud en trekt niet zo rap op ;). Dus als ik zeg : "ik reed maximum 100" en zij zeggen dat ik 120 reed, dan is het woord tegen woord. Wie zal de rechter geloven denk je...

Galacticrme
Topic Starter
Berichten: 13

#22 , 09 feb 2015 19:42

Of misschien toch eens naar Ieper schrijven of bellen ivm die 2 weken. Wie niet waagt, ...

Franciscus
Berichten: 38583

#23 , 09 feb 2015 20:41

Datum is nu niet wanneer u het hebt gekregen wel wanneer dat de titularis van de nummerplaat gekend is en het PV verzonden werd.
Dus datum opstellen PV en datumverzending

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#24 , 10 feb 2015 19:09

Of misschien toch eens naar Ieper schrijven of bellen ivm die 2 weken. Wie niet waagt, ...
schrijven of bellen helpen niet ...

u kan altijd een gokje doen op de omgekeerde Lotto :
u weet wat u misschien kan uitsparen, maar niet wat uiteindelijk uw inzet wordt ...

ik zou dit spelletje enkel spelen met meer, en vooral betere, argumenten ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”