gasboete wegmarkering en verkeersbord E7

rcboy
Topic Starter
Berichten: 66

gasboete wegmarkering en verkeersbord E7

#1 , 27 jan 2015 15:27

beste

het gaat om een gastboete van 55€ waarop ik geparkeerd stond na een bord E7 op 07/01/2015.
de betreffende plaatst kan u hier terug vinden ik stond waar die eerste wagen staat tussen de 2 garage's letterlijk op de pv staat er ter hoogte van nr 67
https://www.google.be/maps/@50.938009, ... urn false;

De brief komt van pro justitia gemeentelijke sancties en de vaststelling is gebeurd door 2 inspecteurs van de politiezonde.
BIj mijn weten stond ik juist geparkeerd en ben ik dan ook naar de desbetreffende politie raad gaan vragen omdat
1e op de pv geen nummerplaat staat enkel betrokken" identificatie aan da hand van nummerplaat van het voertuig": "en hier staat niets"
2 de pv spreekt over
"verboden te parkeren wanneer de rijbaan verdeeld is in rijstroken.Geen handeling gezien van laden en lossen.Bestuurder niet ter plaatse".
Ze geven toe dat het bord niet echt juist staat maar dat e stippellijnen voorrang hebben op het verkeersbord dus de boete terecht is?
Zoniet moet ik het maar betwistten met de rechtsbijstand maar volgen mijn verzekering komen die daar niet in tussen.

kan ik hier verhaal halen want ik heb toch altijd geweten dat wegmarkeringen de laagste prioriteit zijn op verkeersborden?

mvg b,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jan 2015 15:44

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 35&t=39565

E7 geeft een in de tijd beperkt parkeerverbod aan. Het geeft geen toelating om te parkeren.

rcboy
Topic Starter
Berichten: 66

#3 , 27 jan 2015 15:58

ok bedankt dan weet ik genoeg en zal ik de gas boete betalen.
Hopelijk kom er geen meer achter want een familielid ligt in het ziekenhuis en heb daar al een paar keer gestaan.
Ik dacht dat dit bord voorrang had op de witte stippellijn, wat idd een parkeerverbod is op de periode die er staat maar ik dacht dat het ook een parkeertoelating was aan de kant van de weg.
Nu jammer maar het is zo, alleen vind ik dan wel dat ze het bord iets meer naar achteren mogen zetten wat het bord aan de overkant van de straat die het einde aangeeft van het verbod staat ook gelijk met de witte volle streep en niet de stippellijn.


mvg b,

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 27 jan 2015 16:16

Ze geven toe dat het bord niet echt juist staat maar dat e stippellijnen voorrang hebben op het verkeersbord dus de boete terecht is?
Bord staat wettelijk OK.
Er is niets dat verbiedt het daar al te plaatsen ...

Enkel uw interpretatie én die van de politie is fout ...

U denkt dat u er mag parkeren, terwijl het bord geen parkeertoelating maar een parkeerverbod aangeeft.

De politie denkt blijkbaar dat wegmarkeringen "voorrang hebben" , terwijl er geen onderlinge rangorde is tussen de verkeerstekens (uitgenomen tussen werkende verkeerslichten en voorrangsborden, maar dat is nadrukkelijk bepaald)

rcboy
Topic Starter
Berichten: 66

#5 , 27 jan 2015 16:18

dus best betalen en zorgen dat ik daar niet meer parkeer in de toekomst :-)

iedereen bedankt voor de nuttige info.

mvg b,

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”