Snelheidsovertreding 1Km per uur...

JohnnyVdD
Topic Starter
Berichten: 11

Snelheidsovertreding 1Km per uur...

#1 , 21 jan 2015 13:02

Mijn vader heeft zonet een PV in de bus gekregen.


Snelheidsovertreding buiten de bebouwde kom.

maximale snelheid: 70Km
gemeten snelheid: 71Km

gecorrigeerde snelheid: 65km

Ik heb dan alles eens door deze site gehaald:

http://www.wegcode.be/boeteberekening" onclick="window.open(this.href);return false;


Daarop stond dat er geen snelheidsovertreding was.


Wat moet ik nu geloven ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mamm-loic
Berichten: 18

#2 , 21 jan 2015 13:09

Volgens mij wordt er een bep. marge gerespecteerd, vandaar misschien dat de gecorrigeerde snelheid maar 65 km/u was. Ik zou dit in elk geval niet klakkeloos betalen.

JohnnyVdD
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 21 jan 2015 13:14

Ik dacht dat ook dat men rekening houdt met een bepaalde marge. En als de gemeten snelheid 'maar' 71Km is.

Allé kan zijn dat hun apparaat niet deftig geijkt is, dat de snelheidsmeter van de auto niet goed geijkt is of zelfs dat de autostoel niet waterpas staat zodat men schuin op de snelheidsmeter kijkt en een vertekend beeld heeft.

Ik dacht altijd dat pas als de gecorrigeerde snelheid boven het snelheidslimiet komt dat men een boete kreeg.

Persoonlijk dacht ik eerst toen ik dat papier zag dat het oplichters zijn.

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#4 , 21 jan 2015 13:29

Is die 71 km de snelheid vóór de correctie, of erna?

JohnnyVdD
Topic Starter
Berichten: 11

#5 , 21 jan 2015 13:35

71Km is voor de correctie. 65Km na de correctie.

fieke0509
Berichten: 188

#6 , 21 jan 2015 13:55

Werd de overtreding in België of Nederland begaan?

JohnnyVdD
Topic Starter
Berichten: 11

#7 , 21 jan 2015 13:58

In Belgie.

lohabra
Berichten: 1015

#8 , 21 jan 2015 14:59

Mijn vader heeft zonet een PV in de bus gekregen.


Snelheidsovertreding buiten de bebouwde kom.

maximale snelheid: 70Km
gemeten snelheid: 71Km

gecorrigeerde snelheid: 65km


Ik heb dan alles eens door deze site gehaald:

http://www.wegcode.be/boeteberekening" onclick="window.open(this.href);return false;


Daarop stond dat er geen snelheidsovertreding was.


Wat moet ik nu geloven ?
Euh, als je na aftrek van de 6 km/u snelheidscorrectie uitkomt op 65, waar 70 is toegestaan .... dan is er inderdaad toch géén snelheidsovertreding ? Is er soms een detailke ? Bvb een bord die een lagere snelheid oplegt, of zo ?
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

JohnnyVdD
Topic Starter
Berichten: 11

#9 , 21 jan 2015 15:07

Wel in het kleine tekstje uitleg dat er stond met betrekking tot de wet die overtreden is staat ook 2 keer dat de maximum toegelaten snelheid 70Km was...

Over een bord dat een lagere snelheid aangeeft, daar weet ik niets van. staat niet in het PV.

WP002
Berichten: 1479

#10 , 21 jan 2015 17:24

Bizar. Ik zeg het niet gauw maar ik denk dat als uw vader hiermee procedeert hij een redelijke kans maakt om dit te winnen. Heeft hij bij zijn verzekering rechtsbijstand?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 21 jan 2015 17:32

Waar was het ergens volgens PV (gemeente straat, nr) , best mogelijk is de opgegeven max. snelheid fout ...
Moet dat 50 of zo zijn.
Hoeveel bedraagt de Onmiddelllijke Inning ?

JohnnyVdD
Topic Starter
Berichten: 11

#12 , 21 jan 2015 21:21

Het is in Wolvertem. De straatnaam ontgaat me nu eventjes maar het is een lange rechte baan buiten de bebouwde kom. Toen ik daar ook kwam was het altijd 70Km dat men daar mocht rijden. De baan helt ook wat naar beneden af, waarschijnlijk de reden voor die 71Km. want mij pa rijdt altijd voorzichtig.

Wel we hebben dus de PV en een vragenluist ontvangen. Vragenlijst is voor als het PV betwist wordt.. Er stond in dat we in de loop van de week een 2de brief zouden ontvangen voor de betaling van 50 euro. Dus ik denk dat 50 euro de totaalkost is.

Dus dan kan het ook niet dat er eigenlijk maar 50 mag gereden worden. Want 65km is meer dan 10km te veel en dan is de boete hoger als ik me niet vergist.



Morgen afspraak bij rechtsbijstand van de familiale verzekering.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 21 jan 2015 21:48

Met 50 toegelaten, maar buiten BBK, zou dat 50 + 5x5 zijn , 75 euro dus

JohnnyVdD
Topic Starter
Berichten: 11

#14 , 21 jan 2015 22:39

dus is 70km maximale snelheid wel correct, anders hebben ze wel een serieuze fout gemaakt...

Vandebos
Berichten: 16087

#15 , 21 jan 2015 23:18

Zou al overwegen om deze in te kaderen...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”