42 dagen mijn rijbewijs kwijt

Benni1991
Topic Starter
Berichten: 18

42 dagen mijn rijbewijs kwijt

#1 , 18 jan 2015 15:47

Wel tijd geleden ben ik geflitst geweest ik reedt 107 waar men 50 mocht. Veel te snel ik weet het kheb mijn les wel geleerd. Welnu toen ik geflitst ben geweest ben ik meteen terug gereden om te kijken of ik wel zeker geflitst ben geweest de agent in kwestie geeft mijn rijbewijs voor 2 weken afgenomen. Nu ben ik voor de rechter moeten verschijnen en hij geeft me 42 dagen rijverbod opgelegd. Nu mijn vraag word die 2 weken dat ik mijn rijbewijs al heb moeten afgeven er dan afgetrokken?

Wel nergens staat op papier dat ik toen mijn rijbewijs meteen al voor 2 weken kwijt ben geweest. Want dan is de straf niet 42 dagen rijbewijs kwijt maar 56 dagen.

Want toen ik werd geflitst reedt iemand met een audi die is ook geflitst geweest aan de zelfde snelheid, maar hij is niet terruggekeerd en dan ook zijn rijbewijs voor geen 2 weken al kwijtgeweest. Terwijl ik dat wel heb gekregen.

Ik weet 107 gereduceerd naar 100 waar ik 50 mocht, het is er schandalig over dit is al meer dan 1jaar geleden. Aub dan ook geen verwijten hierover ik heb het al genoeg moeten horen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 18 jan 2015 19:18

de onmiddellijke intrekking van het rijbewijs is een beveiligingsmaatregel opgelegd door een parketmagistraat (en tegenwoordig in een aantal gevallen, direct door de politie)

dit staat los van het verval van het recht tot sturen dat de rechter nadien als straf kan opleggen

de rechter kan evenwel vonnissen dat de periode van onmiddellijke intrekking in mindering komt van de de tijd van het verval
maar dat moet dus niet ...

het kan best de bedoeling geweest zijn om je 2 maanden (in totaal) van de baan te halen

Benni1991
Topic Starter
Berichten: 18

#3 , 18 jan 2015 20:40

A oke dank je voor je duidelijk antwoord

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”