Vaste zone 30 borden in bestaande digitale zone

MrM
Topic Starter
Berichten: 5

Vaste zone 30 borden in bestaande digitale zone

#1 , 14 jan 2015 21:28

In sommige straten in de Antwerpse districten Deurne en Merksem is men sinds kort vaste zone 30 borden beginnen installeren op plaatsen waar de zone 30 in het verleden al aangegeven was middels digitale borden, nabij scholen.

Nu is het zo dat de digitale borden na plaatsing van de vaste borden niet zijn weggehaald. Meer zelfs, voor zover ik weet, volgen de digitale borden ook nog steeds de gewoonlijke uren tijdens schooldagen.

Gelden de vaste borden eigenlijk wel als de digitale borden uit staan? (Noot: het vast bord staat steeds vroeger dan het digitaal bord).
(Ik vermoed dat ze de zone gewoon ruimer maken, dus wel geldig zijn, maar ik vraag het hier maar even).

In ieder geval weer een mooi staaltje wegbewijzering...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 14 jan 2015 21:45

Beide borden blijven geldig...

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 14 jan 2015 21:48

Waarom zouden borden niet geldig zijn als ze er staan?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 15 jan 2015 02:56

Dat is gewoon idioot.

Het is een flater die in het nog vrij recente verleden - bij de introductie van de variabele zoneborden / schoolomgeving (2005 zeker ?) - wel vaker gemaakt werd.

Blijkbaar heeft men daaruit niets geleerd.
Maar zo kan men met nog wat meer zinloos geflits een totaal van de pot gerukte snelheidsbeperking gaan controleren.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”