Naheffingsaanslag Cannock Chase lange tijd na overtreding

Leen DM
Topic Starter
Berichten: 2

Naheffingsaanslag Cannock Chase lange tijd na overtreding

#1 , 22 dec 2014 15:04

Goeiemiddag,

in april 2013 ben ik met mijn gezin een namiddag gaan winkelen in Sluis.
Ik was toen een parkeerbiljet vergeten en kreeg enige tijd erna een verzoek tot betaling in de bus van 50 euro.

Omdat ik 50 euro toch wel heel veel vind voor het vergeten van een parkeerbiljet en omdat ik gehoord had dat ze in Nederland en Belg niet kunnen verplichten in zo'n situatie te betalen, heb ik niet gereageerd op het verzoek van betaling.

Ik heb hier meer dan een jaar en half niks meer over gehoord tot ik vandaag plots een naheffingsaanslag parkeerbelasting in de bus kreeg van Cannock Chase.
Zij verzoeken me 55.50 euro (bedrag is al met 5.50 euro gestegen) te betalen binnen 14 dagen.

Mijn vragen zijn dan ook: verjaart een parkeerboete? Kunnen zij een jaar en 8 maanden niks van zich laten horen en dan plots een verhoogd bedrag tot betaling eisen na al die tijd?
Klopt het dat zij een Belg niet kunnen verplichten tot betalen wanneer die in Nederland geen parkeerbiljet voorzien had?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 22 dec 2014 18:45

Ze kunnen dit perfect bij u komen innen. Verjaartermijn is in jaren nog niet overschreden.
En ja Belgen die in het buitenland potjes breken moeten die ook betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Leen DM
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 22 dec 2014 20:15

Bedankt voor de reactie Roharro!
Ik heb ondertussen al betaald hoor. Laat het liever niet te ver komen.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”