Slecht zichtbaar bord C3

ChrisV88
Topic Starter
Berichten: 1

Slecht zichtbaar bord C3

#1 , 22 dec 2014 13:05

Ik werd vandaag tegengehouden door de politie (samen met nog een tiental andere chauffeurs) nadat ik links was afgeslagen in een straat met volgens de agenten een bord C3 (verboden toegang uitzondering plaatselijk verkeer).
Ik kon me niet herinneren ooit zo'n bord te hebben gezien, en had ook al geen bord C31a gezien (verboden links af te slagen), dus ging ik even daarna terug kijken.
Dat bord staat eigenlijk midden op het kruispunt. Goed zichtbaar voor de mensen die van rechts komen, maar als je zoals ik links moest afslaan kan je het eigenlijk maar op de allerlaatste moment zien (en dan nog is het zeker niet op de plaats waar je het zou verwachten). Ik heb even een linkje naar Google street view toegevoegd (het soort bord is intussen veranderd aangezien men werken heeft uitgevoerd, maar het staat nog steeds op dezelfde plaats): https://www.google.be/maps/@50.8694171, ... j0zFsA!2e0. Ik heb een hele tijd liggen aanschuiven voor die lichten en liggen kijken of ik wel naar links kon afslaan, maar er was geen verbodsbord zichtbaar. Zijn er bepaalde richtlijnen rond de plaatsing van zulke borden? Heeft het zin om de boete aan te klagen eenmaal deze in de bus komt. Naar wat ik heb gehoord gaat deze aanzienlijk zijn (rond de 150€), dus ik zou deze liefst vermijden aangezien ik geen enkel idee had dat het een straat was voor uitgezonderd plaatselijk verkeer.
Alvast bedankt voor jullie inzichten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 22 dec 2014 16:52

De C31a staat er toch wel? Of begrijp ik uw maneuver verkeerd?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 22 dec 2014 21:08

Op streetview staat er een C31 die links afslaan verbied (uitz fietsers en bussen) - zoals overigens verplicht is indien het verbod om een zijstraat in te rijden niet duidelijk zichtbaar is voor het afslaan.

Overtreden C3 is 55 euro - eerste graads overtreding




wees blij - op streetview staat er (soms) nog een C1 - het overtreden daarvan kost 3 keer meer ...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”