ongeldige verzekering/ wielklem door politie

brighitte
Topic Starter
Berichten: 1

ongeldige verzekering/ wielklem door politie

#1 , 18 dec 2014 21:45

Op 16 December werd ik tegengehouden en gecontroleerd door de politie terwijl ik geparkeerd stond met mijn voertuig. Na hun controle bleek dat
mijn nummerplaat geschrapt was. Twee weken geleden heb ik mijn vorige auto verkocht en moesten de boorddocumenten vernieuwd worden. Mijn verzekeringspapieren
bleken ook niet in orde.

De politie plaatste bij gevolg direct een klem op mijn auto.
Nu heb ik 15 dagen de tijd om een verzekeringspapier voor te leggen.

Nadat ik ben gaan navragen bij mijn huidige verzekeraar bleek dat mijn verzekering de laatste 6 maanden niet betaald geweest was. Mijn moeder stond in voor deze
betalingen, maar had dus blijkbaar zonder mijn weet niks meer betaald waardoor ik niet meer in orde was met mijn verzekeringspapieren.
Wat ik me nu afvraag is hoe ik dan twee weken geleden wel nog een verzekeringspapier meekreeg van mijn verzekeraar
terwijl deze blijkbaar al lang niet meer verzekerd was? Het papier wat hij me meegaf was trouwens ongeldig.

Nu claimt hij dat ik plots geen verzekering meer kan krijgen. Terwijl ik wel binnen de 15 dagen een geldig verzekeringspapier moet kunnen voorleggen
om mijn auto terug te krijgen.

Is het nog op een manier mogelijk om in zo'n korte tijd een verzekering te bekomen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 dec 2014 10:51

Ik ben niet helemaal mee: u hebt uw vorige auto verkocht? Over welke auto gaat het hier dan? Een nieuwe wagen die u gekocht hebt? Waarom moesten daar de boorddocumenten van vernieuwd worden? Normaal zijn de boorddocumenten toch in orde als u de wagen meekrijgt, op uitzondering van de verzekering die u zelf in orde moet brengen?

Welke verzekering was de laaste 6 maand niet betaald? Die van de wagen die u verkocht had of van de nieuwe wagen? Hoe lang hebt u die nieuwe wagen al? Dat u moeder de verzekering niet meer betaalde maakt niets uit. U bent verantwoordelijk dat de premie betaald wordt als de verzekering op uw naam staat. Wat soort verzekeringspapier werd er 15 dagen geleden meegegeven? Een nieuwe groene kaart? Lijkt me straf als de premie niet betaald is...

Wat uw huidige verzekeraar claimt speelt weinig rol. Ga zo snel mogelijk alle verzekeringskantoren langs om een verzekering te krijgen voor je wagen. Sommigen zullen je weigeren, maar je zal wel ergens eentje vinden die je verzekering in orde wil brengen voor jou.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 19 dec 2014 17:51

Andere verzekeringsmaatschappij nemen, en andere makelaar
En zelf uw voertuigen verzekeren ...

papiertje van de verzekeringsagent bijhouden - wat staat daar op ?

Geschrapte nummerplaat ... dan is het origineel terug naar de DIV gezonden, anders volgt er geen schrapping.
Wat hangt er dan op uw auto :?:

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”