Vinci Park Elsene - verkeerde retributiebonnen

avedo
Topic Starter
Berichten: 1

Vinci Park Elsene - verkeerde retributiebonnen

#1 , 13 dec 2014 11:38

Met een zeker regelmaat ontvang ik retributiebonnen van vinci Elsene terwijl ik nooit daar parker of aanwezig ben.

De eerste keren heb ik dit gemeld aan Vinci en werd de bon vernietigd. Echter de verkeerde bonnen blijven toestromen en ik ben het een beetje beu om steeds tijd en energie te moeten investeren om met Vinci park te communiceren (telefonisch bijna niet bereikbaar buiten kantooruren, mail enkel via een website , gebrekkige half-franse communicatie).

In de hoop dit probleem aan te karten een mail gestuurd naar de ombudsman in Elsene : die zegt dat het niet zijn bevoegdheid is en verwijst door naar het gewetelijk parker agentschap.

Daar de zaak aangeklaagd : ze reageren laconiek met volgende

quote "Zoals VINCI Park u al vermeld heeft, is dit door een foute manipulatie van de steward gebeurt. Spijtig genoeg zijn fouten menselijk en kunnen wij u niet bevestigen dat een steward niet nog eens een foute nummerplaat intikt.
Verder kunnen wij u niet helpen, de retributie is geannuleerd en hierdoor is deze zaak voor ons afgesloten.
Bedankt voor uw begrip" einde quote

Blijkbaar maakt me steeds de fout een verkeerde plaat in te typen '...BRD....' ipv '...DRD....' en deze week was het weeral hetzelfde , weeral een bonnetje.

Graag had ik geweten hoe ik hiertegen kan optreden - ze kunnen toch bvb. de wachter erop attent maken OF in hun computersysteem een waarschuwing inzetten om de plaat nog eens EXTRA te controleren bvb.

In iedergeval ben ik het beu om voor de onkunde van Vinci park tijd te moeten investeren ... Iemand advise ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 13 dec 2014 11:50

Aangetekend schrijven dat u bij de volgende onterechte boete klacht gaat indienen wegens stalking.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 13 dec 2014 16:07

En uiteraard uw kosten gaat terugvorderen.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 13 dec 2014 23:01

Uw mail / briefverkeer over voorgaande voorvallen goed bijhouden, en niet meer reageren op de volgende retributiebonnen.

Laat ze maar kosten maken ...

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 14 dec 2014 00:01

En een reisboek bijhouden kan nuttig zijn.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#6 , 18 dec 2014 12:43

Maar vooral: nakijken of uw nummerplaten niet toevallig op het andere voertuig hangen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 18 dec 2014 12:55

Of namaakplaten. Klacht indien bij Politie.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#8 , 18 dec 2014 17:45

Dat bedoelde ik inderdaad.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 19 dec 2014 11:54

Maar vooral: nakijken of uw nummerplaten niet toevallig op het andere voertuig hangen.
Of dat er op uw voertuig 2 namaakplaten hangen ... (en de echte op eenzelfde voertuig in het Brusselse)

Ver gezocht ?
Ik moet niet verder zoeken dan één van de buren wie het overkwam ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”