Positieve Alcoholcontrole met Firmawagen

Tomba_01
Topic Starter
Berichten: 1

Positieve Alcoholcontrole met Firmawagen

#1 , 05 dec 2014 15:52

Ik ben betrapt op dronken rijden achter stuur met firmawagen buiten de werkuren in weekend.

De politie heeft mijn gegevens en heeft mijn rijbewijs 6u ingetrokken.

Intussen heb ik alles terug en zal ik weet dat ik voor de politierechter zal moeten komen.

Ik zou liever hebben dat mijn werkgever (eigenaar van wagen) dit alles niet te weten komt.
Zal mijn werkgever op de hoogte gesteld worden van dit alles?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 dec 2014 16:12

PV zal bijna zeker naar de eigenaar van de nummerplaat worden gezonden, dus de leasingmaatschappij, die dat dan zal doorsturen naar uzelf rechtstreeks of via uw firma.

Wuyts1991
Berichten: 399

#3 , 05 dec 2014 19:44

Waarom zou het pv naar de eigenaar van de nummerplaat gezonden worden?
Tomba is tegen gehouden, geïdentificeerd etc. Normaal gezien wordt het proces verbaal dan naar de overtreder gezonden.
Een ijverige agent kan wel een afschrift naar de werkgever sturen, hoewel dit irrelevant is buiten de werkuren.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 06 dec 2014 00:42

PV gaat naar overtreder aangezien die in dit geval geïdentificeerd is.

Maar "binnenkort" zit u met een verval van het recht tot sturen, en kan u dus niet meer met uw firmanamen rijden ...
Dan komt uw werkgever er toch achter .

LeenW
Berichten: 12839

#5 , 06 dec 2014 12:42

Ik zou als werkgever toch eerder de eerlijkheid van mijn personeel appreciëren, dan dat ik daar later achter kom. Maar dat is mss beter iets voor een ander forum.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#6 , 09 dec 2014 18:12

De dagvaarding wordt verstuurd naar de bestuurder, niet naar de eigenaar van de wagen.

Krijgt u een weekendrijverbod, dan heeft uw werkgever ook geen last van het rijverbod en hoeft u hem hierover ook niet te informeren.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”